ایتالیا میزبان شانزدهمین کنفرانس «فلسطینیان اروپا»
کد خبر: 3686503
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

ایتالیا میزبان شانزدهمین کنفرانس «فلسطینیان اروپا»

گروه بین‌الملل: مؤسسه کنفرانس فلسطینیان اروپا از برگزاری شانزدهمین کنفرانس این مؤسسه با شعار «بازگشت ما پس از 70سال» در اردیبهشت‌ماه سال آینده(97) در شهر «میلان» ایتالیا خبر داد.

ایتالیا میزبان شانزدهمین کنفرانس «فلسطینیان اروپا»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین صفا؛ شانزدهمین کنفرانس فلسطینیان اروپا با هدف مقابله با تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، نادیده‌گرفتن حقوق  تاریخی فلسطینی‌ها و جانبداری آمریکا در حمایت از تجاوزات رژیم اشغال‌گر قدس علیه فلسطینیان و با مشارکت ده‌ها مؤسسه اروپایی حامی فلسطین برگزار می‌شود.

مؤسسه «فلسطینیان اروپا» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دستور کار این کنفراس شامل نشست‌هایی در خصوص تحولات اخیر قدس و تهدیدات اقتصادی پیش‌روی فعالیت سازمان کاریابی و کمک به آوارگان فلسطینی (آنروا)، خطرات بازگشت پناه‌جویان فلسطینی و حق بازگشت آنان به فلسطین خواهد بود.


در این کنفرانس موضوع محاصره باریکه غزه برای سیزدهمین سال متوالی در پرتو بحران انسانی بی‌سابقه‌ و نیز قضیه اسرای فلسطینی و دشواری‌های زندگی پناهندگان فلسطینی در سوریه، عراق و لبنان بررسی می‌شود.


در حاشیه این کنفرانس، سمینارها و کارگاه‌های تخصصی به منظور فعال‌سازی تلاش‌های لازم در اروپا برای حمایت از مردم فلسطین برگزار خواهد شد. شهر میلان به عنوان میزبان این دوره از کنفراس با توجه به اهمیت نقش ایتالیا در حمایت از مسئله فلسطین و تقویت ارتباط با نسل‌های مختلف فلسطینی در این کشور انتخاب شده‌ است.

گفتنی است که نخستین دوره این کنفرانس در سال 2003 میلادی در لندن برگزار شد و پس از آن کشورهای مختلفی همچون آلمان، سوئد، دانمارک، اتریش، بلژیک میزبانی آن را بر عهده داشته و سال گذشته میلادی نیز در شهر «روتردام» هلند برگزار شد/.

captcha