تشریفات جای قرآن را در برخی مساجد گرفته است
کد خبر: 3686530
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

تشریفات جای قرآن را در برخی مساجد گرفته است

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیر کانون فرهنگی تبلیغی کوثر اراک گفت: کارکرد امروزی مساجد پاسخگوی نیاز جوانان نیست و بیشتر مساجد به دلیل همکاری نکردن متولیان، جنبه تشریفاتی به خود گرفته‌اند و فقط به ظواهر مساجد توجه می‌شود اما در بطن قضیه می‌بینیم که فعالیت خاص قرآنی در مساجد انجام نمی‌شود.

عذرا بیات، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی کوثر اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با تأکید بر اینکه آموزش عمومی قرآن باید از مساجد شروع شود گفت: در وهله اول و از مهمترین کارها جذب جوانان به مسجد است و از این طریق است که می‌توان فعالیت‌های قرآنی را توسعه داد.
این مربی قرآن بیان کرد: کارکردهای امروزی مساجد پاسخگوی نیاز جوانان نیست و بیشتر مساجد به دلیل همکاری نکردن متولیان، جنبه تشریفاتی به خود گرفته‌اند و فقط به ظواهر مساجد توجه می‌شود اما در بطن قضیه می‌بینیم که فعالیت خاص قرآنی در مساجد انجام نمی‌شود.
بیات افزود: در مساجد فقط شاهد حضور افراد سالخورده هستیم، نیازهای اجتماعی و فرهنگی جوانان باید با کارکرد مساجد متناسب و منطبق شود مسجد به عنوان پایگاه قرآن می‌تواند برکات زیادی داشته باشد در یکی از مساجد اراک یک نفر علاقمند، کار قرآنی را آغاز کرد و با استفاده از مؤسسات قرآنی حافظ قرآن شد و امروز ساکنین محله خود را با ادای دین به قرآن آموزش می‌دهد.
وی ادامه داد: ترغیب نسل جوان و توجه به نیازها آنها و دعوت به کار گروهی از کارکردهای مهم مسجد است، می‌توان ارتباط نسل جوان امروز و آینده را با مساجد قوی‌تر و نوعی انگیزه و نشاط را در میان آن‌ها ایجاد کرد این همبستگی به ارتباط خانواده با فرزندان و تشویق متولیان امر بستگی دارد./انتهای پیام 

captcha