اصلاحات دینی، موضوع «مدرسه تابستانی» مسلمانان آلمان
کد خبر: 3686743
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
مردادماه انجام می‌شود؛

اصلاحات دینی، موضوع «مدرسه تابستانی» مسلمانان آلمان

گروه بین‌الملل: مدرسه تابستانی «مسلمانان در غرب» مردادماه سال آینده با همکاری مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان در دانشگاه «ارفورت» این کشور برگزار می‌شود.

مدرسه تابستانی «مسلمانان در غرب» در دانشگاه آلمانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ این مدرسه به شکل دوره‌ای از 21 مرداد 97 فعالیت خود را در دانشگاه ارفورت آغاز می‌کند و تا سوم شهریورماه 97 ادامه دارد.

سایت دانشگاه ارفورت در این زمینه نوشت: تمرکز این مدرسه در سال جاری بر موضوع «اصلاحات دینی» است. از سال 2002 که مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان، شروع به برگزاری برنامه‌هایی با موضوع «گفت‌و‌گو با اسلام» در مراکز آکادمیک آلمان کرده است، دانشگاه ارفورت نیز با همکاری این مؤسسه، مدرسه‌ای تابستانی با عنوان «اسلام و مسلمانان در غرب» تأسیس کرده که هرساله پذیرای علاقمندان به این حوزه است.

هدف از تأسیس این مدرسه تابستانی، تقویت احترام و درک متقابل و همچنین ایجاد پایگاه‌های پایدار برای گفت‌و‌گوی میان فرهنگی و مذهبی است.

دوره‌های آموزشی در این مدرسه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و دانشجویان باید تا قبل از تاریخ شروع دوره فارغ‌التحصیل شده باشند و سن آن‌ها کمتر از 27 سال باشد.

برای شروع فرآیند درخواست، متقاضیان باید فرم درخواست را به آدرس دانشگاه ارسال کنند. همچنین لازم است رزومه و نامه‌ای درباره انگیزه حضور در این دوره به همراه فرم درخواست تا دهم فروردین 97 (30 مارس 2018 ) به آدرس دانشگاه فرستاده شود/.

captcha