برگزاری جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی ـ تربیتی اساتید و معمان آموزش دینی و قرآن
کد خبر: 3687283
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
در مشهد صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی ـ تربیتی اساتید و معمان آموزش دینی و قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی ـ تربیتی اساتید و معمان آموزش دینی و قرآن در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، صدیقه کاظمی، سرپرست پردیس دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی‌نژاد مشهد در نشست خبری معرفی «جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی ـ تربیتی اساتید و معلمان آموزش دینی و قرآن ابتدایی» امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در محل این دانشگاه برگزار شد، در این رابطه، گفت: این جشنواره یکی از 20 جشنواره‌ای است که از 29 مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی تربیتی اساتید و معلمان آموزش دینی و قرآن ابتدایی و جشنواره فیزیک در خراسان رضوی برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، توسعه دانش عملی آموزشی در رشته‌های تخصصی است.
کاظمی با اشاره به اینکه جشنواره‌ تجربیات آموزشی و تربیتی از ابتکارات دانشگاه فرهنگیان است، ابراز کرد: قصد داریم در قالب این جشنواره از برخورد اساتید و معلمان با بدفهمی‌های تدریس و همچنین به انتقال یک موضوع و دانش تخصصی کمک کنیم و معلمان کارآمد تجربیات خود را با سایر همکاران در میان بگذارند.
رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید به حوزه آموزش و آموزشگری توجه کند، تصریح کرد: بحث تجارب برتر آموزشی تربیتی یک حوزه میان رشته‌ای است که دانش تربیتی و فناوری را به یکدیگر پیوند می‌زند.
کاظمی با اشاره به اینکه این جشنواره دستورالعمل‌های اجرایی دارد که با اهداف شش‌گانه تبیین شده است، تشریح کرد: هدف سازماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات اساتید و معلمان در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، ثبت و تدوین تجارب ارزشمند اساتید و معلمان در آموزش دینی و قرآن است.
وی ادامه داد: همچنین انتقال تجارب ارزشمند معلمان در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، آشنایی معلمان جدید و دانشجو – معلمان با تجربه اساتید و معلمان شاخص در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، ایجاد نگرش مثبت نسبت به خود روایت‌پژوهی در معلمان به منظور ثبت تجربیات حرفه‌ای خود و اجازه فرصت برای تعامل علمی میان استادان و معلمان در به اشتراک‌گذاری دانش و محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی از دیگر اهداف این جشنواره است.
رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه جشنواره تجربیات برتر آموزشی و تجربی معلمان در تدریس دینی و قرآن، هفتم اسفندماه در مشهد برگزار خواهد شد، ابراز کرد: این جشنواره به منظور تحقق همه اهداف باید تداوم داشته باشد به همین منظور در حال رایزنی هستیم تا دبیرخانه دائمی جشنواره در خراسان رضوی در حوزه دینی و قرآن تشکیل شود.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی تربیتی اساتید و معلمان آموزش دینی و قرآن ابتدایی رونمایی شد.
گفتنی است، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش‌وپرورش، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و ... از حمایت‌کنندگان این جشنواره به شمار می‌روند.

captcha