امنیت و آرامش امروز جامعه،‌ مدیون خون شهداست
کد خبر: 3687519
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

امنیت و آرامش امروز جامعه،‌ مدیون خون شهداست

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شهدا و خانواده معزز ‌آنها صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان جامعه هستند، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز جامعه،‌ مدیون خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، احمد محبی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: ایجاد دغدغه در خانواده شهدا در هر سطح و اندازه‌ای و توسط هیچ شخص و گروهی پذیرفته نیست.
وی افزود: امنیت و آرامش امروز جامعه،‌ مدیون خون شهداست و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با جدیت تمام،‌ پای آرمانهای شهدا ایستاده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اظهار نظر مدیر یک موسسه فرهنگی استان درخصوص نصب عکس شهدا تصریح کرد: پس از اطلاع از موضوع، این اداره کل به عنوان متولی حوزه فرهنگ،‌ مدیر موسسه مذکور را احضار و تذکرات لازم به وی ابلاغ شد.
محبی با بیان اینکه هرچند این فرد مدعی بود که سخنانش در راستای تکریم شهدا بوده و قصد بی احترامی نداشته است و از سخنان وی، برداشت اشتباه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به این مدیر موسسه اعلام شد که جایگاه رفیع شهدا و خانواده این عزیزان آنقدر حائز اهمیت است که در نوع گفتمان باید بگونه‌ای عمل شود که جلوی سوء تفاهمات گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر هیچ عذری برای نگران کردن صاحبان اصلی انقلاب و خانواده شهدا پذیرفته نیست، از عذرخواهی رسمی این موسسه از خانواده شهدا و مردم استان خبر داد.
مدیر موسسه فرهنگی هنری ماهور بیرجند نیز ضمن عذرخواهی از مردم شهیدپرور استان و به ویژه خانواده معزز شهدا، گفت: اظهاراتم در نشست رسانه ای باعث برداشت‌های متفاوتی شد که با عذرخواهی مجدد تاکید دارم که به آرمان‌های شهدای عزیز پایبند و قصد بی احترامی نداشته‌ام.
سید جمال‌الدین حسینی با بیان اینکه هدفم نگرانی خانواده شهدا نبوده و تلاشم برای تکریم جایگاه شهدا است،‌ افزود: از خانواده شهدا و مردم استان طلب حلالیت و عذرخواهی دارم.
وی یادآور شد: این موسسه با سرلوحه قراردادن فرهنگ ایثار و شهادت، تمام تلاش خود را برای دلجویی از این صاحبان و ولی نعمتان خواهد کرد.

captcha