پیشرفت‌های و دستاوردهای انقلاب انکارناپذیراست/ حضرت فاطمه(س) الگوی زندگی‌ است
کد خبر: 3687682
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

پیشرفت‌های و دستاوردهای انقلاب انکارناپذیراست/ حضرت فاطمه(س) الگوی زندگی‌ است

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه اصفهان گفت: پیشرفت‌ها و دستاوردهای پس از انقلاب زیاد و قابل توجه هستند، برهمین اساس نباید نسبت به آن‌ها بی‌انصاف باشیم و این پیشرفت‌ها را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های ‌نماز جمعه اصفهان، با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت تقوا، اظهار کرد: گناهان ناشی از زبان، سبب بسیاری از مشکلات جامعه هستند و برهمین اساس باید از این نوع گناهان پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه رفیق و دوست نادرست مانع بصیرت و شناخت در انسان می‌شود، افزود: برای شناخت انسان‌ها باید به دوستان او نظر کرد. امام علی(ع) فرموده‌اند: از رفیق فاسق بپرهیزید. امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: اولین خصلت برای دوست و همنشین خوب این است که نمازهای خود را به وقت بخواند و به آن اعتنا کند، و دیگر اینکه در سختی و راحتی به دوستان خود کمک کند.

وی گفت: براساس روایات متعدد، انسان باید در انتخاب همسر خود دقت کند، مثلا باید توجه داشته باشد که با دختری ازدواج نماید که بتواند فرزندان او را به خوبی تربیت کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد هستند، برهمین اساس نباید نسبت به آن‌ها بی‌انصاف باشیم و این پیشرفت‌ها را نادیده بگیریم. به طور مثال پیش از انقلاب در عرصه نظامی، تسلیحات جنگی در ایران، ساخت شده غرب بودند، اما اکنون در این زمینه به پیشرفت‌های دسته یافته است که حتی غربی‌ها از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند.

وی ادامه داد: در دوران پهلوی تنها ۳ هزار روستای کشور برق داشت، اما اکنون۵۰ هزار روستا از نعمت برق برخوردار می‌باشد. اکنون اکثر روستاهای کشور از نعمت برق، گاز و تلفن برخوردار هستند. قبل از انقلاب جاده دوبانده نداشتیم، اما اکنون در همه شهرهای کشور، خیابان و جاده‌های دو بانده وجود دارد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، فناوری فضایی در کشور نداشتیم، اما اکنون به سبب پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایجاد شده در این زمینه، 14 بهمن، به نام روز فناوری فضایی نام‌گذاری شده است، افزود: دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب در شرایط تحریم و هشت سال جنگ و دشمنی و شیطنت‌های آمریکا ایجاد شده است و برهمین اساس باید گفت که ما به تحریم‌ها اعتنا نمی‌کنیم و با عزم و اراده جدی و با کمک خواستن از خداوند به راه خود ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به ایام دهه فاطمیه و تشکر از مردم اصفهان به دلیل برگزاری مراسم‌های مختلف برای این مناسبت، گفت: درباره حضرت فاطمه نباید فقط به گریه در جلسات روضه اکتفا کنیم، بلکه علاوه بر آن، سیره و زندگی حضرت فاطمه(س) نیز باید الگوی همه ما باشد، زیرا این بانوی بزرگ به ما یاد دادند که چگونه باید با پدر و همسر خود رفتار کنیم. امام علی(ع) درباره ایشان فرمودند: هیچ وقت نشد که من از دست فاطمه (س) ناراحت شوم و من هم او را ناراحت نکردم.

captcha