تدارک 15 هزار دقیقه برنامه در شبکه اشراق
کد خبر: 3687780
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
برای گرامی‌داشت دهه فجر صورت گرفت؛

تدارک 15 هزار دقیقه برنامه در شبکه اشراق

گروه فرهنگی: بیش از 15 هزار دقیقه ویژه‌برنامه جهت گرامی‌داشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صداوسیمای مرکز زنجان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، این مرکز امسال به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه ریزی گسترده‌ای را انجام داده است.
معاونت سیما دو ویژه‌برنامه برای دهه فجر تدارک دیده است. اولین ویژه‌برنامه سیما «طلوع چهل» نام دارد که در 13 شب به صورت زنده و هر شب با حضور کارکنان و خانواده‌های یکی از ادارات استان برگزار خواهد شد و شامل آیتم‌های متنوعی است.
دیگر ویژه‌برنامه سیما فجر انقلاب در شهرستان‌ها است که در قالب 8 برنامه به شهرستان‌های استان سفر کرده و با حضور مسئولان و مردم به بیان خدمات و دستاوردهای اتنقلاب اسلامی خواهد پرداخت.
شبکه اشراق علاوه بر این، برنامه‌ها و مستندهای مختلفی نیز تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به 10 برنامه 30 دقیقه‌ای با عنوان «واژه‌های انقلاب» با موضوع مشاعره با اشعار انقلابی، مستند «دستاورد» در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای با موضوع بیان توسعه، پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی، مستند 40 دقیقه‌ای نگاه با موضوع پرداخت به دستاوردهای علمی انقلاب، مستند 40 دقیقه‌ای سید عشق با موضوع زندگینامه آیت‌الله موسوی زنجانی از مبارزین فقید دوران انقلاب، مستند 52 دقیقه‌ای زمستان سبز با موضوع بررسی حوادث قبل از انقلاب در زنجان و فیلم داستانی کوتاه 45 دقیقه‌ای با عنوان گنجینه در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.
معاونت سیما همچنین سایر برنامه‌های روتین خود را نیز با حال و هوای این ایام مبارک پخش خواهد کرد.
معاونت صدای مرکز نیز با برنامه‌های پرباری به استقبال دهه مبارک فجر خواهد رفت .ویژه‌برنامه «رادیو انقلاب» با موضوع پوشش جشن‌های برگزار شده در شهرستان‌های استان در 8 ویژه‌برنامه 60 دقیقه‌ای، 10 برنامه 75 دقیقه‌ای با عنوان «انقلاب حماسه‌سی»، 10 نمایش 30 دقیقه‌ای و 2 مستند 30 دقیقه‌ای با عنوان «وقایع انقلاب»، ویژه‌برنامه دستاورد با حضور مسئولان استانی جهت بررسی برکات و پیشرفت‌های صورت گرفته در استان پس از انقلاب در 10 برنامه 30 دقیقه‌ای، ویژه‌برنامه‌هایی است که در رادیوی استانی برای این ایام تدارک دیده شده است.
طبق هماهنگی‌های صورت گرفته یک اجرای مشترک با رادیو سراسری انقلاب نیز در برنامه‌های رادیو گنجانده شده که با حضور استاندار زنجان، دستاوردهای انقلاب در استان به سمع مخاطبان این رادیو در سراسر کشور رسانده خواهد شد. همچنین دو اجرای مشترک نیز با مرکز اردبیل در برنامه انقلاب حماسه‌سی پیش‌بینی شده است. علاوه بر این در برنامه‌های سلام زنجان و کندیمیز رادیو نیز به صورت ویژه به این ایام پرداخت خواهد شد.
سایر برنامه‌های روتین رادیوی استانی نیز هر کدام به فراخور موضوع به این مناسبت مهم پرداخت خواهند کرد.
معاونت خبر مرکز نیز همگام با سایر معاونت تولیدی امسال برنامه‌ریزی مدونی برای دهه فجر انجام داده است.
مهمترین برنامه معاونت خبر برای این دهه «گام چهل» نام دارد که با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی به بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف پرداخت خواهد کرد. همچنین در بخش خبری 23 سیما و همچنین 16 رادیو به بیان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف استان از زبان فرمانداران شهرستان‌ها پرداخت خواهد کرد.
پوشش رخدادها، افتتاح‌ها و مراسمات مختلف در سطح استان در این دهه از دیگر برنامه‌های خبر خواهد بود.
لازم به ذکر است امسال در دهه فجر بیش از 1500 دقیقه در شبکه استانی به مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان و شهرستان‌ها اختصاص داده شده تا به بیان دستاوردها، پیشرفت‌ها و توسعه استان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بپردازند.
captcha