افکار عمومی فرماندار را عزل کرد
کد خبر: 3687924
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

افکار عمومی فرماندار را عزل کرد

خبرنگاران شوخ طبع در شبکه های اجتماعی نوشتند که سگ هار شبکه های اجتماعی، پای فرماندار را گرفت. اشاره آنها به فرماندار گلپایگان و ماجراهایی بود که او ایجاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جهان اقتصاد نوشت: ماجرا از فیلمی شروع شد که در رسانه های مختلف دست به دست می شد. فرماندار گلپایگان خطاب به کسی که در حال فیلمبرداری از جلسه است می خواهد که فیلمبرداری را متوقف کند و فرد فیلمبردار نیز با جسارت از این کار امتناع می کند. البته خروجی کار مشخص است که از اول فیلمبرداری بوده است.
فرماندار هم ناگهان عصبانی می شود و خطاب به فیلمبردار می گوید بگیر بشین تا خودت و دوربینت رو از اینجا ننداختم بیرون؛ اینقدر می‌زنمت!
بلافاصله این فیلم در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و با واکنش منفی مردم در شبکه های اجتماعی مواجه شد. سرمست؛ مدیرکل سیاسى وزارت کشور این رفتار را محکوم کرد و گفت بنده این موضوع را با استاندار اصفهان مطرح کردم تا جزئیات این اتفاق را مورد بررسى قرار دهد و متناسب با آنچه رخ داده تصمیم گیرى شود. این برخورد فرماندار با یک خبرنگار به هیچ وجه قابل قبول نیست.
عذرخواهی استاندار
استاندار اصفهان بلافاصله پس از شنیدن این موضوع ضمن نکوهش این رفتار ناشایست، خواستار پیگیری موضوع شد و در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت«وظیفه خود می‌دانم بخاطر برخورد صورت گرفته از سوی فرماندار گلپایگان با این خبرنگار، پوزش بطلبم.»
وی با اشاره به ضرورت تکریم ارباب رجوع و توجه به رسانه‌های گروهی افزود: استاندار اصفهان بارها بر موضوع تکریم ارباب رجوع تأکید کرده و عصر امروز نیز خطاب به فرمانداران استان اعلام کرد «لازم است از فرصت استفاده کرده و از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران موکداً بخواهم در پاسخگویی به ارباب رجوع به‌ویژه اصحاب محترم رسانه که به دلیل اهمیت وظیفه و جایگاهشان از احترام ویژه‌ای برخوردار هستند، ادب و اخلاق را رعایت نموده و تکریم مردم را بر هر امری مقدم بدانند»
مقاومت فرماندار
قسمت جالب ماجرا این بود که فرماندار به خاطر رفتار پرخاشگرانه، همچنان خود را مقصر نمی دانست. وی در گفت و گو با خبرنگاران گفت سه بار به خبرنگار تذکر دادم از من عکس نگیرد ، گوش نکرد سرش داد کشیدم. درجلسه به خاطر اینکه کلاه بر سر داشتم و پالتو و شال گردن پوشیده بودم و پوشش اداری نداشتم چند بار به خبرنگار تذکر دادم که از من عکس نگیرد ،ولی او توجه نکرد و برای همین با او برخورد کردم. من به همه رسانه ها و خبرنگاران احترام می گذارم و شخصیت همه برای من محترم اما بهتراست هرکسی هم خودش شخصیت خود را حفظ کند. اگر در این موضوع من مقصر باشم حتما از آن خبرنگار عذرخواهی می کنم.
و سرانجام دستور عزل
ظاهرا این شکل از عذرخواهی برای استاندار اصفهان قانع کننده نبود. ساعتی بعد از انتشار این خبر مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان گفت: با دستور آقای مهرعلیزاده استاندار اصفهان، فرماندار گلپایگان به دلیل برخورد زشت و توهین آمیز با یک خبرنگار، برکنار و بخشدار مرکزی گلپایگان به طور موقت سرپرست فرمانداری این شهر شد.
از صدا و سیما تا فرمانداری
اما این تنها تاثیر فشار افکار عمومی در روزهای گذشته نبود. فیلمی که چند روز پیش در شبکه استانی یزد منتشر شده بود و در آن کارشناس برنامه به زنان توصیه کرده بود پای همسر خود را بشویند و به پای او بوسه بزنند، با واکنش منفی فضای مجازی مواجه شد. این بار هم البته صدا و سیما ناچار شد توضیح بدهد که نظر کارشناس نظر همه سازمان نیست و از بی دقتی پیش آمده عذرخواهی کرد. به نظر می رسد فشار رسانه ای که یکی از اصولگرایان آن را به سگ هار تشبیه کرده بود، توانسته بسیاری را وادار به پاسخگویی کند.

captcha