روس‌ها موافق یا مخالف تصمیم ضد فلسطینی ترامپ؟
کد خبر: 3688001
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

روس‌ها موافق یا مخالف تصمیم ضد فلسطینی ترامپ؟

گروه بین‌الملل: نتیجه نظرسنجی از مردم روسیه در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل که اخیرا توسط مرکز افکار سنجی عمومی این کشور صورت گرفت، منتشر شد.

روس‌ها موافق یا مخالف تصمیم ضد فلسطینی ترامپ؟به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ برخلاف تمام تلاش‌هایی که اسرائیل انجام داد تا جامعه جهانی را بر آن دارد که قدس پایتخت این رژیم است با این وجود نظرسنجی انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روس‌ها معتقد به این موضوع نیستند و همچنان تل آویو را به عنوان پایتخت این رژیم می‌شناسند.

براساس نظرسنجی اخیر انجام شده در مرکز افکارسنجی عمومی که در تاریخ دهم و یازدهم ژانویه(20 و 21 دی‌ماه) انجام شد 26 درصد از جامعه آماری روس همچنان تل آویو را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسند و تنها 17 درصد این باور را دارند که پایتخت رژیم صهیونیستی قدس است.

نظر سنجی انجام شده همچنین حاکی از آن است که بیش از 54 درصد از مردم روسیه به طور کل هیچ شناختی درباره اینکه چه شهری پایتخت اسرائیل است، ندارند.

از هر چهار نفر جامعه آماری مورد سنجش، یعنی در واقع 26 درصد از جامعه آماری این نظرسنجی، یک نفر مخالف دخالت هرچند ناچیز روسیه در جنجال آمریکا در خصوص اعلام پایتخت شدن قدس، است.  اما در این بین 21 درصد موافق پایتخت‌بودن تل آویو بودند و 11 درصد هم قدس را پایتخت می‌دانستند.لازم به ذکر است که 36 درصد از سؤال‌شنوندگان در جواب به این سوال باز ماندند.

جامعه آماری مورد سنجش در این نظرسنجی دو هزار نفر بوده است که به صورت اتفاقی از بین شماره تلفن‌ها انتخاب شده بودند و روند پرسش و پاسخ به صورت مکالمه تلفنی صورت گرفته است. درصد خطای این آمار ممکن است تنها 2/2 درصد باشد.

پیش از این سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام  کرده بود که تمامی کشورهای عرب باید روابط دیپلماتیک خود را با کشورهایی که سفارت خود را به قدس انتقال داده‌اند، به حالت تعلیق درآورند. همچنین به رسمیت‌شناختن این رژیم را به عنوان یک حکومت باطل اعلام کنند.

لازم به ذکر است که پس از اقدام اخیر ترامپ در  اوایل دسامبر(آذرماه) مبنی بر شناخت قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتخانه آمریکا به این نقطه، از همان ابتدا اتحادیه اروپا و روسیه مخالف این اقدام بودند و بخش شرقی قدس را پایتخت فلسطین می‌دانند/.

مطالب مرتبط
captcha