اهتمام جدی مسئولان جهت مهجوریت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن
کد خبر: 3688002
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
حجت‌الاسلام حکیمی خواستار شد؛

اهتمام جدی مسئولان جهت مهجوریت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حجت‌الاسلام سیدابوالفضل میرابوالحسنی(حکیمی)، از مدیران موفق در حوزه فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی در آئین تکریم چهره‌‌های قرآنی از مسئولان درخواست کرد تا جهت مهجوریت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن اهتمام جدی داشته باشند و مؤسسات، مراکز و جلسات قرآنی را مورد حمایت بی‌دریغ خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل میرابوالحسنی(حکیمی)، حافظ کل قرآن کریم از استان گلستان و از مدیران موفق در حوزه فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی و مدیر مؤسسه کریمه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) است که در دوازدهمین دوره مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی که شامگاه 13 بهمن‌ماه به همت سازمان دارالقرآن الکریم در سالن همایش‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت.
این مؤسسه فعالیتش را از سال 1389 به صورت رسمی با مدیریت حجت‌الاسلام حکیمی با یک شعبه آغاز کرد و تا به امروز تعداد شعب و واحدهای این مؤسسه در استان گلستان در شهرهای علی‌آباد، فاضل‌آباد، گرگان، مزرعه کتول و دارکلاته و همچنین در استان قم و سمنان افزایش یافته است.
حکیمی در‌خصوص دغدغه راه‌اندازی این مؤسسه می‌گوید: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی دینی ـ اسلامی در میان اقشار مختلف مردم و بهره‌مندی از محتوا و منابع آموزشی متقن و بهره‌گیری از قاریان حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) و کسب فیض از اساتید کشوری و بین‌المللی را از مهم‌ترین علل راه‌اندازی این مؤسسه دانست‌.
وی ادامه می‌دهد: در این ۱۲ شعبه در استان‌های قم، گلستان و سمنان مهارت‌های تدریس قرآن و مشتاقان به حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن به قرآن‌آموزان آموزش داده می‌شود.
مدیر مؤسسه کریمه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) درباره انتظارش از مسئولان می‌افزاید: امید است مسئولان جهت مهجوریت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن اهتمام جدی داشته باشند و مؤسسات، مراکز و جلسات قرآنی را مورد حمایت بی‌دریغ خود قرار دهند.
وی عنوان کرد: مسولان باید از منویات مقام معظم رهبری جهت گسترش فرهنگ غنی قرآن اطاعت کامل داشته باشند و خادمان قرآن و مربیان، معلمان و مسئولان قرآنی را همه جانبه مورد حمایت قرار دهند.
حکیمی در خصوص اهم فعالیت‌های این مؤسسه اظهار کرد: تا‌کنون 11 دوره تربیت مربی حفظ قرآن با حضور 330 نفر، 17 دوره تربیت مربی قرائت با شرکت 500 نفر، 21 محفل به صورت عمومی و دو محفل با عنوان همایش ویژه حافظان قرآن و برگزاری کرسی تلاوت طی هفت سال با عنوان «ضیافت نور ماه مبارک رمضان» برپا شده است.

captcha