اجرای طرح «بیان» در حوزه علمیه استان مرکزی
کد خبر: 3688060
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
رودبارانی خبر داد:

اجرای طرح «بیان» در حوزه علمیه استان مرکزی

گروه معارف: دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، گفت: طرح «بیان» ویژه حوزه‌های علمیه خواهران با هدف تربیت کارشناسان نماز برای حضور در نشست‌های خانواده، دانش آموزی و جشن تکلیف برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: پیرو عقد تفاهم نامه بین ستاد اقامه نماز کشور با حوزه علمیه خواهران طرح «بیان» در حوزه‌های علمیه خواهران کشور در حال برگزاری است.
وی اظهار کرد: این طرح در قالب100 ساعت آموزش؛34ساعت مقدماتی، 34ساعت تکمیلی و 36ساعت غیرحضوری با ارائه منابع اجرا می‌شود، ستاد اقامه کشور با توجه به اهمیت تربیت در خانواده و مدارس به حوزه علمیه خواهران پیشنهاد اجرای طرح بیان را داد.
حجت‌الاسلام رودبارانی ادامه داد: این طرح در حوزه علمیه خواهران استان مرکزی نیز با حضور 50 نفر از طلاب سطح 2حوزه آغاز شد و امروز، 17 بهمن ماه به پایان می‌رسد. تمام اساتید حاضر در این طرح از مرکز تخصصی نماز قم دعوت شده‌اند در طول 4 روز برگزاری طرح، سرفصل‌های مختلفی ارائه شد.

وی افزود: اهمیت نماز، پرسمان نماز، آثار و اسرار نماز، شیوه‌های دعوت به نماز و روش‌های جذاب سازی کلاس از جمله محورهای اجرای طرح بیان است، این طرح با هدف تربیت کارشناسان نماز برای حضور در نشست‌های خانواده، دانش آموزی و جشن تکلیف، پرورش مربیان و کارشناسان بومی، آشنایی مبلغان و کارشناسان با معروف و شیوه‌های دعوت به نماز، توجه دادن مبلغان به مباحث زیرساختی، پاسخ به پرسش‌های والدین و نوجوانان از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی عنوان کرد: داوطلبان، در پایان دوره در آزمون شرکت می‌کنند. دوره تکمیلی نیز اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. برای هر دوره مقدماتی، تکمیلی و غیرحضوری آزمون‌های جداگانه برگزار می‌شود.

captcha