طرح مشاغل خانگی مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گیرد
کد خبر: 3688106
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

طرح مشاغل خانگی مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گیرد

گروه اجتماعی: رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اهمیت طرح مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال پایدار گفت: در این راستا و با وجود آمار بالای بیکاری در استان طرح مشاغل خانگی مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، 14 دی ماه در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی استان کردستان، به ارائه گزارش پیشرفت طرح مشاغل خانگی در استان کردستان پرداخت و اظهار کرد: سهم استان کردستان در طح مشاغل خانگی دو هزار و 600 شغل است که امیدواریم بتوانیم این الگور ا در استان به خوبی پیاده‌سازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندق کار آفرینی امید بوده است، افزود: جهاددانشگاهی در اجرای این طرح نقش تسهیلگر را ایفا می‌کند.
سهراب‌نژاد با اشاره به جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای معاونان جهاد دانشگاهی و تشکیل ستاد اجرایی طرح الگوی توسعه جدید مشاغل خانگی در استان بیان کرد: در این راستا برای تمام شهرستان‌های استان افرادی به عنوان کارشناس تعیین کرده‌ایم که این افراد رابطان ما و متقاضیان هستند.
وی عنوان کرد: میزهایی برای پاسخگویی به متقاضیان مشاغل خانگی در سطح شهرستان‌های ایجاد و افراد کارشناس آموزش دیده نیز در این راستا فعال شده‌اند.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به برگزاری میزگردهای تخصصی با هدف شناسایی ظرفیت و مزیت های استان با رویکرد گفتمان‌سازی مشاغل خانگی افزود: این میزگردها در خبرگزاری های ایسنا و ایکنا با حضور مسئولان استانی و کارشناسان صاحب نظر برگزار شده است.
وی با اشاره به وجود 340 کد رشته در بحث مشاغل خانگی در سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در این راستا هدف‌گذاری ما در فاز اول استخراج کدرشته هایی براساس ظرفیت‌های استان بوده است.
سهراب‌نژاد اعلام کرد: برای دستیابی به این اطلاعات در قالب نظرسنجی و پخش پرسش‌نامه‌هایی و برگزاری نشست‌های چهره به چهره وارد عرصه استخراج اطلاعات شدیم.
وی آموزش و توانمندسازی متقاضیان را فازدوم اجرای این طرح دانست و اعلام کرد: اتصال به بازار فاز سوم طرح مشاغل خانگی است که در این راستا بنا داریم از تمام پتانسیل‌های کشوری و استانی استفاده کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: معرفی محصولات تولید شده در این طرح در قالب‌های مختلفی به ویژه از طریق بازاریابی با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و غیره در دستور کار قرار گرفت و بنا داریم تا بازرچه های محلی برای تولیدات مشاغل خانگی ایجاد کنیم.
وی از شناسایی تعاونی‌ها، خوشه‌ها و بنگاه‌های بالادستی برای اجرای هرچه بهتر طرح مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی خبر داد و افزود: در این راستا تلاش داریم تا بین متقاضیان و صاحبان تعاونی‌ها و بنگاه‌های بالادستی ارتباط برقرار کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان اعلام کرد: مشاغل خانگی مختص به جهاددانشگاهی با دستگاه خاصی نیست و این طرح یک خدمت بزرگی است که اگر بتوانیم زمینه اشتغال پایدار دو هزار و 600 نفر را فراهم کنیم کار بزرگی را انجام داده ایم.
وی در پایان یادآور شد: ما آمادگی کامل برای راهنمایی و ارائه ایده، نظرات و حمایت‌های همه دستگاه‌های اجرایی استان کردستان برای اجرای هرچه بهتر طرح مشاغل خانگی در استان را داریم.

captcha