نمازخانه آموزشگاه شهید مطهری به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 3688167
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
به همت دانش‌آموزان خیّر خرم‌دره‌ای؛

نمازخانه آموزشگاه شهید مطهری به بهره‌برداری رسید

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: با همت دانش‌آموزان خیّر آموزشگاه شاهد شهید مطهری شهرستان خرم‌دره نمازخانه این آموزشگاه افتتاح شد.

لعیا جعفری، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه نماز امری است الهی که در شکل‌گيری شخصيت هر فرد به خصوص درمقطع نوجوانی و جوانی از اهميت ويژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: شخصيت هر انسانی در اين دوره به هر نحوی که شکل گيرد غالباً به همان صورت تثبيت می‌شود و به همين دليل توجه به معنویات به ویژه قرآن و نماز در این دوران دارای اهميت زيادی است.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش احيای نماز است، تاکید کرد: دانش‌آموزان باید به اهمیت نماز و به کلیات و جزئیات آن واقف باشند و این مسئله رایکی از اولویت‌های مهم زندگی خود قرار دهند.
جعفری با اشاره به افتتاح نمازخانه آموزشگاه شاهد شهید مطهری شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: اعتبارات لازم جهت راه‌اندازی نمازخانه توسط دانش‌آموزان خیر آموزشگاه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه نمازخانه مدرسه شاهد شهید مطهری با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال تجهیز شده است، عنوان کرد: این مدرسه قبلا فاقد نمازخانه بود که با ابتکار صورت گرفته گارگاه بلااستفاده مدرسه به نمازخانه تبدیل شد.
وی با تاکید بر اینکه تقویت نماز در آموزش و پرورش یک استراتژی و راهبرد اساسی است، تصریح کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش آماده کردن فرزندان این‌ جامعه با زندگی است و باید ارتباط بین انسان و خالق را به دانش‌آموزان آموزش داد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره خاطرنشان کرد: از آنجا که کودکان و نوجوانان بيشترين و مناسب‌ترين اوقات خويش را در مدرسه می‌گذرانند لذا مأنوس کردن آنان با اين فريضه الهی و ترغيب آنها به نماز نيازمند فراهم آوردن شرايط و امکانات متناسب در مدرسه است.
captcha