توسعه فضای قرآنی دانشگاه مهم‌ترین هدف برپایی جشنواره‌ها
کد خبر: 3688291
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
فتحی مطرح کرد:

توسعه فضای قرآنی دانشگاه مهم‌ترین هدف برپایی جشنواره‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها و تشویق آنان به‌سمت فعالیت‌های قرآنی و عترت از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

فاطمه فتحی، رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: جشنواره ملی قرآن و عترت با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاه‌های سراسر کشور طرح‌ریزی شده و همه ساله با میزبانی یکی از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی قرآن و عترت دانشگاه‌ها به اجرا در می‌آید.
وی افزود: برگزاری این جشنواره نقطه عطف مسابقات قرآن و عترت دستگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور محسوب می‌شود و برگزیدگان مسابقات نهادهای دانشگاهی به رقابتی سالم و معنوی می‌پردازند.
فتحی اظهار کرد: این جشنواره در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از سال 74 به‌صورت مستقل و از جانب معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرا درآمده و بیست و سومین دوره آن در سال 96-97 برطبق آئین‌نامه اجرا می‌شود.
هماهنگی دستگاه‌های آموزش عالی در برگزاری مسابقات قرآنی
رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان مانند سنوات گذشته در دو مرحله دانشگاهی و سراسری برگزار خواهد شد و اساتید و دانشجویان برتر به جشنواره ملی قرآن و عترت معرفی می‌شوند.
وی درادامه با اشاره به اصول و سیاست‌های برگزاری این جشنواره، افزود: توجه به ابعاد انسان‌ساز قرآن و عترت و تأکید بر اخلاق و معنویت و معناگرایی در تمامی مراحل از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی در دانشگاه‌ها است.
فتحی اظهار کرد: تحول رو به رشد و افزایش رشته‌ها و تعمیق مفاهیم و ارتقا سطح فنی مسابقات همچنین اهتمام و مشارکت همه جانبه نهادها و مسئولان و دانشگاهیان به‌منظور اجرای جشنواره و ایجاد شور و نشاط قرآنی در مخاطبان از دیگر این اهداف است.
رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره قرآنی در سطح دانشگاه‌ها اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها و تشویق آنان به‌سوی فعالیت‌های قرآن و عترت است.
فتحی درپایان افزود: یکی دیگر از اهداف مهمی که برگزاری این جشنواره قرآنی دنبال می‌کند هماهنگی و حرکت همسوی دستگاه‌های آموزش عالی در زمینه برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت است.

captcha