سبک زندگی قرآنی احیا شود/جلسات خانگی؛ بهترین شیوه انس با قرآن
کد خبر: 3688337
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
امیدیان:

سبک زندگی قرآنی احیا شود/جلسات خانگی؛ بهترین شیوه انس با قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان برگزاری جلسات خانگی را بهترین شیوه انس با قرآن دانست و با اشاره به این‌که سبک زندگی قرآنی باید در جامعه احیا شود، افزود: این سبک هنوز هم در جامعه از بین نرفته است و مدیران و مسئولان قرآنی کشور فعالیت‌های مرتبط را باید در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه تشکل‎ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان شنبه، 14 بهمن در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سبک قرآنی به‌عنوان یک باور و اعتقاد درون هر انسانی نهفته است اما اکنون متاسفانه بر روی آن گرد و غبار نشسته، لذا به‌دلیل تضعیف باورها و تلفیق آن با سبک زندگی مادی و دنیوی باید با فرهنگ‌سازی اسلامی برای تقویت آن تلاش کرد.
وی با اشاره به این‌که سبک زندگی قرآنی باید در جامعه احیا شود، افزود: این سبک هنوز هم در جامعه از بین نرفته است و مدیران و مسئولان قرآنی کشور فعالیت‌های مرتبط را باید در دستور کار قرار دهند.
حجت‌الاسلام امیدیان در خصوص ارزیابی وضعیت بودجه مؤسسات قرآنی، افزود: مؤسسات قرآنی براساس یک اصالت مردمی که آن رسالت قرآنی است فعالیت می‌کنند و هر ساله بودجه این مؤسسات کاهش پیدا می‌کند.
مدیرعامل اتحادیه مرسسات قرآنی لرستان با اشاره به اختصاص تنها ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبار سال گذشته مؤسسات قرآنی در کشور، ادامه داد: بودجه ای که برای سال ۹۷ تعیین شده ۴۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم تمامی آن تخصیص داده شود.

سبک زندگی قرآنی احیا شود/جلسات خانگی؛ بهترین شیوه انس با قرآنوی گفت: با ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، می‌توان مشکلات را برطرف کرد که تاکنون صورت نگرفته است چراکه اکنون اساسنامه‌های کشوری و استانی با یکدیگر تناسب نداشته و هرچه زمان می‌گذرد به موسسات آسیب بیشتری وارد می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه موسسات قرآنی کشور عملکرد نهادهای قرآنی مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم نهاد و اتحادیه تشکل‌های قران برای گسترش فعالیت‌های قرآنی را ضعیف عنوان کرد و افزود: شورای توسعه فرهنگی قرآنی نتوانسته است از ظرفیت های موجود بخوبی استفاده کند.
حجت‌الاسلام امیدیان با بیان این‌که اکنون در حق مربیان قرآنی ظلم شده و تنها راه‌حل برطرف کردن مشکل، ادغام اتحادیه است، ادامه داد: اتحادیه‌ها نمایندگان مردم هستند و باید برای رضای مردم فعالیت کنند و با تشکیل هیات از نهادهای مردمی، دستگاه‌های حاکمیتی بر اساس آن برنامه‌هایشان را تنظیم کرده هرچند که باید در انتخاب افراد برای انتخابات دقت شود.
وی یکی‌از ویژگی‌های مدیران قرآنی را امانت‌داری قرآنی عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های قرآنی مردمی بوده و در کنار آن دستگاه‌های دولتی باید حمایت‌های لازم را انجام دهند و برای موفقیت آن تلاش کرد.
نایب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور ادامه داد: علاوه‌بر کار جهادی باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود و با تشکیل اتاق فکر و هیات اندیشه ورز در جهت پیشبرد اهداف تلاش کرد.

منبع: اتحادیه موسسات قرآنی لرستان

captcha