نقش اهل سنت در پیروزی انقلاب بی بدیل است
کد خبر: 3688427
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

نقش اهل سنت در پیروزی انقلاب بی بدیل است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان شمالی گفت: اهل سنت نیز از ابتدای پیروزی انقلاب در تمام عرصه ها به کشور و نظام خدمت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی استاندار، شامگاه سومین روز دهه فجر در نشست صمیمی با علمای اهل سنت به اشتراکات فراوان پیروان مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: مشترکات ما به قطع و یقین بسیار بیشتر از وجوه تفرق است بنابراین بر اساس همین موضوع می توان وحدت و انسجام را تقویت کرد.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان مظهر کامل وحدت یاد کرد و افزود: خداوند متعال برای تمام فرزندان آدم کرامت قائل شده و معیار برتری را تقوا دانسته است.

وی با بیان اینکه اهل تسنن به نسبت جمعیت خود شهدای زیادی به انقلاب و نظام تقدیم کرده اند، افزود: آنان در جبهه های دیگر مثل سازندگی و خدمت رسانی به دیگر هموطنان نیز همواره حضور فعال داشته اند.

صالحی با بیان این که بیشترین سفر به شهرستان ها و روستاها را در مدت زمان مسئولیت خود به عنوان استاندار خراسان شمالی داشته است، برخی از خدمات دولت برای روستاییان را ذکر و خاطرنشان کرد: نخستین استان بودیم که سال گذشته تمام شهرهای آن گازرسانی شد و تا سال آینده نیز گازرسانی به تمام روستاهای استان به پایان می رسد.

استاندار همچنین برای تکمیل ارتباط جاده ای شهرستان راز و جرگلان با شهرستان کلاله در استان گلستان، احداث مجتمع آموزشی شبانه روزی دخترانه در بخش جرگلان به کمک معاونت امور زنان ریاست جمهوری، پیگیری حل مشکلات آب و جاده های دسترسی به روستاهای این منطقه و نیز، حل مشکلات مرتبط با اسناد اراضی کشاورزی اهالی این منطقه ترکمن نشین قول مساعد داد.

صالحی گفت: با پیگیری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است در مرکز بخش جرگلان، یک مرکز درمان بستر با حضور چند پزشک دایر شود تا مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این بخش به حداقل برسد.

محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی استانداری نیز از اهل سنت استان به عنوان مرزدارانی غیور یاد کرد که همواره قدردان خدمات نظام و دولت بوده اند.

این گزارش حاکیست، در این نشست پس از سخنان آخوند کمالی مشاور استاندار در امور اهل سنت، شماری از علمای مناطق ترکمن نشین استان به بیان مطالب و دغدغه های خود پرداختند.

captcha