انقلاب اسلامی مصداق کوچکی از کوثر است
کد خبر: 3688457
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
ربانی:

انقلاب اسلامی مصداق کوچکی از کوثر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه محلات با اشاره به سوره کوثر گفت: کوثر به معنای خیر کثیر مصداق دارد و یکی از مصادیق کوچک آن، انقلاب اسلامی ایران است زیرا شخصی که برای تحقق انقلاب قیام کرد، از فرزندان فاطمه(س) و اهداف قیامش قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات، در محفل انس با قرآن که امروز، 15 بهمن ماه، در سالن حضرت زینب(س) محلات و با حضور دانش‌آموزان مدرسه عصمت برگزار شد گفت: در آیات اول سوره کوثر خداوند خطاب به پیامبر(ص)، اعطای کوثر به معنای خیر کثیر را یادآور می‌شود.
وی تصریح کرد: خیر کثیر مصداق دارد، یکی از این مصادیق قرآن است چراکه قرآن برای انسان و بشریت خیر فراوانی دارد و در تمام امور زندگی، نظرات درست و قابل تاملی ارائه داده است.
حجت‌الاسلام ربانی تشریح کرد: دومین مصداق خیر کثیر، حضرت فاطمه(س) است. قرآن راهنمایی است برای بشر اما انسان علاوه بر راهنما نیاز به مصداق عینی نیز دارند که حضرت فاطمه( س) یکی از بهترین مصادیق عینی قرآن برای رسیدن به کمال است.
امام جمعه محلات تصریح کرد: مصداق سوم این خیر کثیر، انقلاب اسلامی ایران است. این انقلاب مصداق کوچکی از خیر کثیر است زیرا شخصی که برای تحقق این انقلاب قیام کرد، خود از فرزندان فاطمه( س) است و اهداف قیامش قرآنی است، درواقع در سوره کوثر خداوند تأکید می‌کند کسانی که پیامبر(ص) را ابتر می‌خوانند، خود ابتر هستند و نسل پیامبر(ص) ادامه خواهد یافت که چنین هم شد.

captcha