لرستان 3700 طلبه دارد/2 هزار نفر آنها در قم تحصیل می‌کنند
کد خبر: 3688459
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
میناپور:

لرستان 3700 طلبه دارد/2 هزار نفر آنها در قم تحصیل می‌کنند

گروه فرهنگی: رئیس حوزه علمیه لرستان با بیان این‌که لرستان ظرفیت‌های بالایی دارد و مردم ما همواره ثابت کرده‌اند که پیرو راه ائمه‌اطهار(ع) هستند، اظهارکرد: در حال حاضر ۳۷۰۰ طلبه لرستانی وجود دارد که دو هزار نفر از این تعداد در مدارس قم مشغول تحصیل هستند که این موضوع نشان از بینش عمیق مردم نسبت به موضوع دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در نشست مشترک رئیس حوزه علمیه لرستان با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی لرستان که روز شنبه، 14 بهمن به‌منظور امضای تفاهم‌نامه توسط مسئولان حوزه و دانشگاه به‌منظور اجرای برنامه‌های مشترک برگزار شد، حجت‌الاسلام علی میناپور، مسئول حوزه علمیه لرستان گفت: حوزه علمیه مختص به شخص نیست و برای ادامه راه ائمه‌اطهار و هدایت جامعه است.
وی  با بیان این‌که استان لرستان ظرفیت‌های بالایی دارد و مردم ما همواره ثابت کرده‌اند که پیرو راه ائمه‌اطهار(ع) هستند، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۷۰۰ طلبه لرستانی وجود دارد که دو هزار نفر از این تعداد در مدارس قم مشغول تحصیل هستند که این موضوع نشان از بینش عمیق مردم نسبت به موضوع دارد.
رئیس حوزه علمیه لرستان با بیان این‌که در حال حاضر ۱۳ مدرسه علمیه در استان لرستان فعالیت دارد، گفت: علی‌رغم هجمه‌ها و تبلیغات سویی که بر علیه حوزه‌هاست اما امروز شاهد شکوفایی و بالندگی حوزه‌ها در استان و کشور است.
کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این نشست، گفت: تفاهم و همکاری بین حوزه و دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های موجود تاثیرات مثبتی را برای جامعه به‌دنبال خواهد داشت کمااینکه اجرای برنامه‌های پژوهشی مشترک بین حوزه و دانشگاه در دستور کار ما قرار دارد.
وی افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی توسط طلای در قالب «سفیران سلامت» جهت ترویج فرهنگ‌های مثبت در جامعه از دیگر برنامه‌های مشترک حوزه و دانشگاه خواهد بود این در حالی‎است که حضور طلاب در برنامه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

وجود 3700 طلبه لرستانی/2 هزار نفر آنها در قم تحصیل می‌کنند

وجود 3700 طلبه لرستانی/2 هزار نفر آنها در قم تحصیل می‌کنند

وجود 3700 طلبه لرستانی/2 هزار نفر آنها در قم تحصیل می‌کنند

captcha