شرکت توزیع برق استان مرکزی قهرمان تالاب شناخته شد
کد خبر: 3688476
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
اله داد:

شرکت توزیع برق استان مرکزی قهرمان تالاب شناخته شد

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: این شرکت با اقدامات زیست محیطی در حفظ تالاب میقان اراک، از سوی سازمان محیط زیست در سال 96 قهرمان تالاب شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق، محمد اله داد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در خصوص فعالیت‌های زیست محیطی این شرکت، گفت: ایمن سازی خطوط برق حاشیه تالاب میقان به منظور حفاظت از پرندگان، نصب آشیانه مصنوعی با فاصله ایمن از خطوط طبق پروتکل‌های جهانی برای نخستین بار در کشور در این مکان انجام شده زیرا برخی از پرندگان سال‌هاست به علت از بین رفتن مکان‌های زادآوری در تالاب میقان، تولید مثل ندارند.

وی ادامه داد: شناسایی پرندگان مستعد برق گرفتگی و تعیین نقاط پراکندگی آنها در منطقه شکار ممنوع تالاب میقان توسط کارشناسان محیط زیست در یک پروژه پژوهشی با حمایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، در دستور کار قرار گرفت، 180 تیر حامل سیم‌های فشار متوسط در نقاط بحرانی تالاب میقان از حیث برق‌ گرفتگی پرندگان وجود داشت که تیرهای خطرساز با مقره سوزنی با کاورهای سیلیکونی عایق شدند.

اله داد ادامه داد: همچنین جمپرها نقش مهمی در برق‌ گرفتگی پرندگان دارند که توسط کاورها، عایق و تعدادی از پایه مقره‌ها نیز تعویض و بلندتر شدند.

وی با بیان اینکه تالاب میقان در سطح کشور به عنوان پایلوت طرح «منطقه امن پرندگان و خطوط برق» در نظر گرفته شده است، افزود: با اقدامات انجام شده توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی سالانه از مرگ حدود 140 پرنده جلوگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطر نشان کرد: کتابی با همکاری و حمایت این شرکت با عنوان «پرندگان و خطوط برق از تقابل تا تعامل» برای نخستین بار در کشور انتشار یافته است.

اله داد افزود: همچنین طی تقدیرنامه‌ای از سوی عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در راستای حمایت از پرندگان مهاجر تالاب میقان تقدیر بعمل آمد، امسال نیز برنامه سالانه انتخاب قهرمان تالاب طبق روال هر سال به منظور شناسایی، جمع‌آوری و طبقه‌بندی تجربیات موفق مرتبط با حفاظت بهینه اکوسیستم‌های تالابی و تشویق و گسترش فرهنگ تالابی برگزار و جایزه قهرمان تالاب در بخش اجرایی به استان مرکزی تعلق گرفت.

captcha