بهره‌برداری از فاز اول پارک موزه دفاع مقدس مازندران
کد خبر: 3688548
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

بهره‌برداری از فاز اول پارک موزه دفاع مقدس مازندران

گروه فرهنگی: فاز اول پارک موزه دفاع مقدس مازندران به صورت ویدئو کنفرانس در ایام الله مبارک دهه فجر بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، مراسم افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس مازندران، امروز یک شنبه 15 بهمن ماه با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، رییس ستاد کل نیروهای مسلح به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور  نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار  و جمعی از خانواده معظم شهدا، مسئولین، فرماندهان عالی رتبه در ساری برگزار شد.

در این مراسم  عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه فاز نخست  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با اعتبار 19 میلیارد و 26 میلیون تومان، به بهره برداری رسید، گفت: یکی از فازهای  ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، به نمایش گذاشتن عملیات والفجر هشت است.

 وی ادامه داد: هفت‌تپه و اروند، فاز اول این مجموعه است که با فرمان رییس‌جمهور و سرلشگر باقری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و بستر رودخانه تجن، اروند نمادین است.
 
 ملکی  تصریح کرد: مساحت فاز اول پارک موزه دفاع مقدس، 18 و نیم هکتار است و 10 هکتار بستر رودخانه بوده که سد لاستیکی بر آن احداث شده و هشت  و نیم هکتار باقیمانده نیز سایت‌ها هستند و بخش محتوایی این فاز تا پایان سال آینده ادامه دارد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، احداث ساختمان‌های« تانک فارم» با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو و احداث مسجد فاطمه الزهرا(س)، یادمان فاو با بنای هزار متر مربع در ضلع غربی عرصه فاو با الگوگیری از مسجد فاو را از مشخصات این پارک موزه عنوان کرد.

 

captcha