پناه جستن به قرآن انسان را به سرمنزل حقیقت می‌رساند
کد خبر: 3688567
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

پناه جستن به قرآن انسان را به سرمنزل حقیقت می‌رساند

امام جمعه روستای نگل با اشاره به اینکه خداوند متعال باارزش‌ترین کتاب خود را به وسیله پیامبر اکرم(ص) روانه زمین کرد، افزود: قرآن قانون، پیشوا و امام مسلمانان است که اگر آن را پیشقدم خود در تمام کارهای زندگی خود قرار دهند، آن‌ها را به سرمنزل حقیقت می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حاج ماموستا محمود مدرس، امام جمعه مسجد روستای نگل در همایش بزرگ قرآنیان که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر امروز، 15 بهمن ماه در مسجد نگل برگزار شد، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) در مورد قرآن فرمود: این کتاب آسمانی باید وسیله روشنایی، هدایت‌گر و نجات و سعادت برای انسان شود.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال باارزش‌ترین کتاب خود را به وسیله پیامبر اکرم(ص) روانه زمین کرد، افزود: قرآن قانون، پیشوا و امام مسلمانان است که اگر آن را پیشقدم خود در تمام کارهای زندگی خود قرار دهند، آن‌ها را به سرمنزل حقیقت می‌رساند.
امام جمعه مسجد روستای نگل بیان کرد: تمام علوم و فنون، اکتشافات، اختراعات که به مروز زمان در جهان کشف می‌شود، سرمنشاء همه آن ها قرآن بوده و در این کتاب آسمانی وجود دارد.
وی عنوان کرد: معراج پیامبر(ص) که از بیت‌المقدس آغاز شد و به امر خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) تمام آسمان‌ها و زمین را یک شبه پیمودند، دانشمندان از روی این آیات قرآن درس و عبرت می‌گیرند.
ماموستامدرس اعلام کرد: در محافل انس با قرآن اگر انسانی متحول به فضایل و دور از رذایل باشد، و نفس خود را پاک نگاه دارد، قابلیت حضور در آسمان‌ها را دارد.
وی عنوان کرد: هرکس که راه قرآن را در پیش گیرد و دستورات این کتاب آسمانی شامل احترام به والدین، حسن معاشرت با مردم، بزرگ منش بودن، و ...را پیروی کند، اهل نجات در دنیا و آخرت است.

ماموستامدرس یادآور شد: حضرت ابراهم به خداند متعال ایمان استدلالی داشت و همین امر او را به پیامبر اولوالعزم تبدیل کرد چراکه او معتقد بود این جهان صانع و آفریننده ای دارد و نظم جهان بی دلیل نیست.

captcha