بانوان نقش آفرین در انقلاب و دفاع مقدس ناشناخته هستند
کد خبر: 3688579
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
مدیرکل امور بانوان استاندار گیلان:

بانوان نقش آفرین در انقلاب و دفاع مقدس ناشناخته هستند

گروه اجتماعی: رفیعی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نورانی ترین صفحات تاریخ ایران اسلامی دانست و گفت: نقش آفرینان اصلی انقلاب و دفاع مقدس زیاد به جامعه معرفی نشده  و ناشناخته باقی مانده اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز، 15 بهمن در نخستین نشست کتابخوان بانوان مسئول استان گیلان که در سالن اجتماعات سازمان مديريت و برنامه ريزی استان گيلان برگزار شد، با اشاره به تاکید بزرگان بر لزوم مطالعه تاریخ، اظهار کرد: تاریخ بسیار تاثیرگذار است و انسانی که تاریخ خوانده باشد تجربه کسب می کند لذا پیروز آن کسی است که علاوه بر آموختن تجارب دیگران، در عمل آنها را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه تاریخ ایران دارای صفحاتی توام با پیروزی ها و شکست هاست، افزود: بی تردید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نورانی ترین صفحات تاریخ ایران اسلامی ماست، اما نقش آفرینان اصلی انقلاب و دفاع مقدس زیاد به جامعه معرفی نشده  و ناشناخته باقی مانده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با معرفی کتاب «نقش زنان استان گیلان در دفاع مقدس»، ادامه داد: زنان یکی از موثرترین اقشاری بودند که در دوران انقلاب و دفاع مقدس به ایفای نقش پرداختند. نقش زنان در دفاع مقدس هم به صورت پشتیبانی، امدادی و درمانی و هم در جایگاه فرهنگی بسیار پررنگ است.

این مقام مسئول، با اشاره به صبر زنان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: زنان به عنوان مشوق فرزندان، همسران و پدران خود در عرصه های نبرد حق علیه باطل صبوری می کردند.

وی با بیان اینکه 3 هزار بانوی گیلانی آموزش های دفاعی مختلف را آموخته بودند و 300 نفر از آنان در خطوط پشت جبهه فعالیت می کردند، گفت: در طول تاریخ، استان گیلان به خاطر مزیت های طبیعی کمتر مورد دستبرد حکومت های ظالم بوده است و جغرافیای گیلان باعث شده زنان در کنار مردان به خوبی بتوانند از این منطقه دفاع کنند.

رفیعی، با اشاره به علاقمندی مردم گیلان به برابری و مساوات و عدم پیروی آنان از حرف زور، یادآور شد: گیلان پناهگاه افرادی بود که از چنگال حکام جابر و ظالم فرار می کردند و لذا مردم این منطقه به اختیار خود مذهب تشیع را قبول کردند. نهضت جنگل نیز در راستای اسلامیت و ظلم ستیزی گیلانیان شکل گرفت.

وی گیلان را دارای هشت هزار شهید دانست و اضافه کرد: گیلان 33 شهیده و 56 زن جانباز دارد که تعدادی از آنان بالای 70 درصد هستند لذا چنین بانوانی آگاهانه و با اختیار و انتخاب خودشان بر سر باور و اعتقادات پا بر جا ماندند و خواهند ماند تا پرچم انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن امام زمان(عج) برسانند.

captcha