رقیب‌طلبی حافظ معلول در مسابقات «رأس الخیمه»
کد خبر: 3688612
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

رقیب‌طلبی حافظ معلول در مسابقات «رأس الخیمه»

گروه‌ بین‌الملل: محمد نصر احمد، شهروند 18 ساله اماراتی است که با وجود معلولیت مادرزادی، توانسته است 23 جزء قرآن را حفظ و در مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن امارات جایزه «رأس الخیمه» حضور داشته باشد.

رقیب‌طلبی حافظ معلول در مسابقات «رأس الخیمه»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الامارات الیوم؛ محمد نصر احمد که از ضعف بینایی و کندی رشد رنج می‌برد، در حال حاضر در سال اول دبیرستان تحصیل می‌کند و با وجود معلولیتی که از آن رنج می‌برد، از 9 سالگی در یکی از مراکز قرآنی دبی، حفظ قرآن را آغاز کرده است.

وی در خصوص مشکلات حفظ قرآن می‌گوید: «با توجه به مشکل ضعف بینایی و دشواری خواندن، حفظ قرآن را از طریق شنیدن آغاز کردم و پس از ساخت وسایل الکترونیک همچون «آی‌پاد» که قابلیت بزرگ‌نمایی را به همراه داشت، قرائت قرآن را شروع کردم.

محمد نصر احمد افزود: برخی از سوره‌های قرآن را به دلیل در برداشتن داستان‌ها، پس از یک‌بار خواندن حفظ کردم.

وی در چندین مسابقه از جمله «جایزه قرآن دبی»، «جایزه قرآن شیخه لطیفه» و «جایزه قرآن ام‌القیوین» حضور داشته و توانسته است در برخی از رقابت‌ها رتبه‌های برتر را کسب نماید.

کمیته داوران مسابقات ملی قرآن جایزه «رأس الخیمه» مقرر کردند تا او در رقابت در بخش معلولان شرکت نکرده و او را به دلیل حسن قرائت و بهره‌مندی از ترتیل بدون خطا به گروه رقابت‌کنندگان معمولی انتقال دادند.

یادآور می‌شود، هجدهمین دوره مسابقات ملی قرآن امارات جایزه «رأس‌الخیمه» که از مهم‌ترین رویداد قرآنی در این کشور به شمار می‌رود با حضور شرکت‌کنندگان بومی و ملیت‌های مختلف مقیم این کشور و در رده‌های سنی مختلف در حال برگزاری است و این مسابقات امروز (16 بهمن‌ماه) به کار خود پایان خواهد داد.

گفتنی است، مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات با حضور ۱۵۵۰ شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان دی‌ماه سال جاری برگزار شد که از این تعداد ۳۵۷ شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یافتند/.

captcha