آزمون ورودی دوره تربیت مربی حفظ قرآن در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3688631
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

آزمون ورودی دوره تربیت مربی حفظ قرآن در زاهدان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: دومین مرحله آزمون ورودی دوره توانمندسازی و تربیت مربی حفظ قرآن کریم صبح امروز، 16 بهمن با شرکت 48 نفر از حافظان قرآن در زاهدان برگزار شد.

مرتضی کوچکی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: دومین مرحله آزمون ورودی دوره توانمندسازی و تربیت مربی حفظ قرآن کریم صبح امروز، 16 بهمن با شرکت 48 نفر از حافظان قرآن در زاهدان برگزار شد.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های قرآنی مهم اوقاف استان تخصصی کردن آموزش حفظ است و برای نیل به این هدف، طی دو سال گذشته این اداره کل با دعوت از حافظان قران کریم که حداقل 3 جزء محفوظات دارند و علاقه‌مند هستند تا در مراکز آموزشی، مساجد، ادارات و مدارس و حتی در محافل محله‌ای و خانگی نسبت به آموزش حفظ قرآن اقدام کنند، دوره‌های تخصصی تربیت مربی قرآن کریم برگزار می‌کند.
کوچکی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون تعداد 38 نفر از بانوان و آقایان حافظ قرآن موفق به دریافت گواهینامه مربی‌گری آموزش حفظ قرآن کریم شده‌اند و تعدادی نیز در حال حاضر مشغول به همکاری با سازمان‌های دولتی، آموزشی و خصوصی در این زمینه هستند.
وی بیان کرد: هزینه ثبت نام و برگزاری دوره برای داوطلبین در سایر استان‌ها زیر نظر ادارات اوقاف 55 هزار تومان است که اوقاف سیستان وبلوچستان با رایزنی‌های انجام شده این دوره‌های تخصصی را برای هم استانی‌ها بصورت رایگان برگزار می‌کند.
وی در خصوص برگزاری دومین دوره تربیت مربی حفظ قرآن اظهار کرد: قرار است این دوره آموزشی سه روزه با دعوت از اساتید برجسته قم و به میزبانی زائرسرای موقوفه امام رضا(ع) برگزار شود.
رییس اداره امور قرآنی اوقاف استان افزود: کتاب درسنامه حفظ قرآن کریم بین داوطلبین توزیع شده و یکی از موارد آموزشی در این دوره سه روزه همین کتاب خواهد بود؛ همچنین در پایان دوره از شرکت کنندگان آزمون نهایی گرفته می‌شود و در صورت قبولی و گذراندن یک دوره کاروزی دو ماهه، گواهینامه مربی‌گری حفظ قرآن کریم از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعطا خواهد شد.

آزمون ورودی دوره تربیت مربی حفظ قرآن در زاهدان برگزار شد

آزمون ورودی دوره تربیت مربی حفظ قرآن در زاهدان برگزار شد

captcha