نام‌نویسی 28 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن قطر
کد خبر: 3688652
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

نام‌نویسی 28 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن قطر

گروه بین‌الملل: وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از ثبت‌نام 28هزار دانش‌آموز دختر و پسر برای شرکت در پنجاه و هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن دانش‌آموزی این کشور خبر داد.

رقابت 28 هزار دانش‌آموز در مسابقات سراسری قرآن قطربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری بوابة الشرق؛ پنجاه و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی قطر کریم از روز یکشنبه (29 بهمن‌ماه) آغاز خواهد شد و تربیت نسلی متمسک به اخلاق و آداب قرآنی و تقویت اهتمام به زبان عربی از اهداف برپایی این رقابت‌ها عنوان شده است.

اداره تبلیغات و ارشاد دینی وزارت اوقاف قطر اعلام کرد: روز یکشنبه، 22 بهمن‌ماه سال جاری آخرین مهلت نام‌نویسی برای این رقابت‌ها است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شعبه آموزش حفظ قرآن ویژه مدارس وابسته به اوقاف قطر در این رقابت‌ها نام‌‌نویسی کنند.

این مسابقات در مقاطع مختلف پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و در بخش حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود و «حفظ سوره ناس تا سوره فجر»، «حفظ سوره ناس تا سوره عبس»، «حفظ سوره ناس تا سوره جن»، «حفظ سوره ناس تا سوره طلاق»، «حفظ سوره ناس تا سوره حشر» و «حفظ سوره ناس تا سوره رحمن» از جمله رشته‌های این مسابقات است.

دانش‌آموزان دختر و پسر از مدارس مستقل، خصوصی و غیردولتی قطر در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند. کشور قطر 57 سال است که مسابقات سالانه حفظ قرآن کریم را در سطح مدارس این کشور برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌کند و در پایان از برگزیدگان با اهدای جوایز تجلیل به عمل می‌آورد.

مسابقات سراسری دانش‌آموزی قطر از یکشنبه (29 بهمن‌ماه) در بخش پسران در ساختمان گروه علوم قرآن منطقه «السد» دوحه و در بخش دختران نیز در مراکز آموزش حفظ قرآن نزدیک مدارس برگزار می‌شود.

گفتنی است، قطر ۳ میلیون نفر جمعیت دارد و سال گذشته ۲۸ هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند/.

captcha