اهدای 4 دستگاه همودیالیز به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از سوی سفارت ژاپن
کد خبر: 3688674
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

اهدای 4 دستگاه همودیالیز به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از سوی سفارت ژاپن

گروه اجتماعی: آیین بهره‌برداری از 4 دستگاه همودیالیز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با حضور نماینده سفارت ژاپن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، سیدنجم‌الدین فاطمی‌زاده، نماینده سفارت ژاپن امروز، 16 بهمن‌ماه بهره‌برداری از این دستگاه‌ها را کمک کوچکی از طرف این سفارت به بیمارستان عنوان کرد و گفت: سفارت ژاپن آمادگی کامل برای همکاری و مساعدت بیشتر با این بیمارستان را دارد که امیدواریم در سال‌های آتی این همکاری ایجاد شده و شاهد کمک‌های سفارت ژاپن به بخش‌های مختلف این بیمارستان باشیم .
وی افزود: این کمک‌ها بدون هیچ‌گونه چشم داشتی به مردم محروم استان اهداء شده است و امیدواریم روزی شاهد رفع محرومیت در این استان باشیم همچنین، غلامعباس سبز، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: می‌توان امیدوار بود با مساعدت سفارت ژاپن و مجمع خیرین سلامت شاهد کمک‌های ارزنده به سایر واحدهای بیمارستانی باشیم و بگونه‌ای که بخش‌های خصوصی، خیرین و سایر کمک‌های مردم نهاد در کنار دولت بتوانند تجهیزات پزشکی با کیفیت در امر خدمات رسانی به بیماران را در اختیار آنان قرار دهند .
بنابر این گزارش، همچنین، کیا جاوید، مدیر بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز در آئین بهره‌برداری از دستگاه‌های همودیالیز اهدایی سفارت ژاپن ضمن ارج نهادن به این کار ارزشمند، تصریح کرد: در بخش دیالیز این بیمارستان با وجود 16دستگاه همودیالیز، از شنبه تا چهارشنبه در دو شیفیت صبح و عصر به بیماران دیالیزی خدمات‌رسانی می‌شود .
وی افزود: میانگین روزانه مراجعین به این بخش روزانه 30بیمار و ماهانه با احتساب بیماران مهمان و سرپایی در ماه حدود 850 بیمار دیالیزی است .
جاوید اضافه کرد: در بخش همودیالیز دو پزشک نفرولوژی و هشت نفر پرسنل به بیماران ارائه خدمت می کنند که ضریب اشغال تخت در این بخش را 100 درصد است .

captcha