ابلاغ آئین‌نامه سی و سومین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
کد خبر: 3688715
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

ابلاغ آئین‌نامه سی و سومین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

گروه مسابقات: آئین‌نامه سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی روزهای اخیر ابلاغ شد.

ابلاغ آئین‌نامه سی و سومین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین‌نامه سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم طی روزهای اخیر به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
در این آئین‌نامه زمانبندی آغاز جشنواره در مرحله مقدماتی یا دانشگاهی بهمن و اسفندماه عنوان شده است. همچنین زمان برگزاری مرحله منطقه‌ای اردیبهشت‌ و زمان برگزاری مرحله کشوری نیز شهریورماه سال 97 اعلام شده است.
همچنین در این آئین‌نامه بر این موضوع که افراد شرکت‌کننده در جشنواره در زمان برگزاری مرحله مقدماتی باید دانشجوی یکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری باشند، تأکید شده است.
این جشنواره در شش بخش و 33 رشته برگزار می‌شود، بخش آوایی و معارفی یا کتبی هر کدام در 9 رشته، بخش پژوهشی و فن‌آوری هر کدام در دو رشته، بخش هنری در هفت رشته و بخش ادبی نیز در چهار رشته برگزار می‌شود.
در این آئین‌نامه علاوه بر تشریح جزئیات رشته‌ها منابع آنها نیز در تمامی مراحل به صورت جزئی اعلام شده است.
بر اساس آئین‌نامه سی و سومین دوره هر دانشجو تنها در یک رشته می‌تواند ثبت نام کند. در این بخش حضور در رشته تواشیح استثناء شده است. همچنین دانشجویانی که در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در ادوار گذشته حائز رتبه‌های اول تا سوم در یک رشته شده‌اند، اجازه حضور در همان رشته را نخواهند داشت.
در بخش فنی و اجرایی این آئین‌نامه که فصل دوم آن را شامل می‌شود، در مورد سهمیه‌های دانشگاه‌ها برای حضور در مراحل بالاتر به تفصیل توضیح داده شده است.
در این بخش و در قسمت ضوابط بخش آوایی اعلام شده است که دانشگاه‌ها باید فایل صوتی تلاوت‌ نفرات منتخب در دو رشته ترتیل و تحقیق را برای حضور در مرحله منطقه‌ای و تأیید شدن در آن مرحله ارسال کنند. همچنین رقابت‌ها در رشته حفظ قرآن نیز در مرحله دانشگاهی به صورت کتبی و همزمان در تمامی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
در بخش معارفی نیز بر برگزاری مرحله دانشگاهی این بخش در روز هفتم اسفندماه به صورت همزمان در تمامی دانشگاه‌ها تأکید شده است.
از جمله تغییراتی که در دوره سی و سوم در رشته‌های صورت گرفته است می‌توان به تغییرات صورت گرفته در بخش معارفی و فناوری اشاره کرد که دو رشته «سبک زندگی اسلامی - ایرانی» و «کانال‌های قرآنی فضای مجازی» به رشته‌های جشنواره اضافه شده است. همچنین در بخش ادبی نیز مقرر شده تا رشته نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی به صورت دو رشته مجزا برگزار شود.
در سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، ۱۲۰ دانشگاه دولتی و ۲۵۰ دانشگاه غیرانتفاعی اقدام به برگزاری جشنواره خواهند کرد تا به این ترتیب یکی از بزرگترین جشنواره‌های قرآنی در بخش دانشگاهی را در دور جدید شاهد باشیم.
یادآور می‌شود، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال آینده میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور نیز خواهد بود.
برای دریافت آئین‌نامه اینجا کلیک کنید! 

captcha