«همای هنر» بر دوش بانوی هنرمند اراکی نشست
کد خبر: 3688794
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

«همای هنر» بر دوش بانوی هنرمند اراکی نشست

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در چهارمین مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تحت عنوان «همای هنر» از خانم زهرا میوه چی از استان مرکزی در رشته سوزن دوزی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به برگزاری چهارمین مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تحت عنوان «همای هنر» گفت: این مراسم یکشنبه ۱۵ بهمن با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی و احمد دانیالی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث ‌فرهنگی برگزار و از هنرمندان برتر تجلیل شد.
وی ادامه داد: در این مراسم از 13 هنرمند پیشکسوت برتر صنایع دستی ایران تجلیل شد که خوشبختانه در این میان خانم زهرا میوه چی از استان مرکزی در رشته سوزن دوزی در میان تجلیل شدگان حضور داشت.
حسینی افزود: خانم میوه چی به عنوان مادر سوزن دوزی سنتی استان در سال 1355 آموزشگاه هنری خود را با مدرک درجه یک تاسیس و در سال 56 مجوز مربی گری و مدیریت خود را دریافت کرده است. همچنین در همین سال موفق به اخذ مدرک ITC نیز شد و طی 40 سال صدها هنرمند را آموزش داد.
وی ادامه داد: تجلی تفکر اقتصاد خرد در ذهن خانم میوه چی باعث شد که وی در طی سال‌ها آموزش، صدها هنرجو را به شغلی معین و ثابت برساند یعنی در نگاهی ژرف تر باید ایشان را کارآفرین نمونه‌ای معرفی کرد که از دیرباز در این مسیر حرکت کرده است.
حسینی در پایان گفت خانم میوه چی در حالی نشان همای هنر ایران را به خود اختصاص داد که علاوه بر سوزن دوزی سنتی، در رشته‌های چهل تکه دوزی با چرم، دربار دوزی، عثمان دوزی، شیپور دوزی، کار با نمد و همچنین کچه دوزی فعالیت داشته و دارد.
گفتنی است در روزهای قبل نیز از محمد خورشیدی دیگر هنرمند استان مرکزی به عنوان هنرمند برتر نشان ملی تجلیل شد.

captcha