همراه با دو برادر در مسیر فراگیری کلام وحی/ پای ثابت جلسات قرآن با حضور رهبری بودیم
کد خبر: 3688870
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

همراه با دو برادر در مسیر فراگیری کلام وحی/ پای ثابت جلسات قرآن با حضور رهبری بودیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - پیشکسوت قرآن کریم مشهدی، مسیر فراگیری کلام وحی را از دوران کودکی همراه با دو برادر خود طی کرده و پای ثابت جلسات قرآنی مشهد آن هم با حضور رهبر معظم انقلاب بوده است.

سیدمحمدجواد سادات‌فاطمی، پیشکسوتان قرآن کریم و داور ممتاز قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، به فعالیت‌های قرآنی خود و چگونگی آغاز مسیر فراگیری کلام وحی اشاره کرد و گفت: متولد 1341 در شهر مشهد هستم و با توجه به اینکه در خانواده‌ای قرآنی به دنیا آمدم از سن چهار سالگی در جلسات قرآن حضور پیدا می‌کردم.
وی با اشاره به اینکه اولین اساتید من اساتید مصری بودند، ادامه داد: از همان ابتدا با تقلید از نوارهای قرائت استاد عبدالباسط، سوره‌های کوچک را یاد گرفته بودم و می‌خواندم از طرفی با توجه به حمایت پدرم و تشویق‌های دایی مرحومم که استاد قرآن بودند، من و دو برادرم در مسیر قرآن قرار گرفتیم و بعد از آن نیز از نوارهای استاد منشاوی، مصطفی اسماعیل و عبدالفتاح بهره‌مند شده و قرائت را از این اساتید آموختیم.
این قاری پیشکسوت عنوان کرد: اساتیدی که به صورت علمی در فراگیری قرآن و طی مراحل تکمیلی به من کمک کردند مرحوم استاد حسن امینی، دایی‌ام و مرحوم استاد مختاری بودند، ضمن اینکه برادرم سیدمرتضی نیز نقش مهمی در پیشرفت من ایفا کرد.
سه برادر پای ثابت جلسات قرآن مشهد
سادات فاطمی اظهار کرد: برادر بزرگم سیدمرتضی و برادر کوچکترم سیدمجتبی از اساتید پیشکسوت و توانمند قرآن کریم هستند، ما هر سه با علاقه‌ بسیاری که به کلام الله مجید داشتیم، پای ثابت جلسات قرآن، به‌ویژه جلسات شاخص آن زمان مشهد بودیم.

همراه با دو برادر در مسیر فراگیری کلام وحی/ پای ثابت جلسات قرآن با حضور رهبری بودیم
وی تشریح کرد: همچنین در دوران کودکی و نوجوانی که قبل از پیروزی انقلاب بود در جلسات قرآن اساتیدی چون مهدی شجریان، حاج محمدحسن رضوان، توکلی، سیدحسین حافظیان و جلسه حسینیه خیاط‌های مشهد و مسجد کرامت که آن زمان برادرم سیدمرتضی اداره می‌کرد، حضور داشتم.
به خاطر قرآن نخواندن از رهبری هدیه گرفتم
وی با بیان خاطرات خود از جلسات قرآن مسجد کرامت ادامه داد: در دوره 10 ساله‌ای که در محضر رهبری بودم زیاد قرآن خواندم، حتی در برخی جلسات که ابتدای جلسه تلاوت داشتم و ایشان بعد از تلاوت من تشریف می آوردند، می‌گفتند: «جواد خونده یا نه؟» و وقتی متوجه می شدند که من خوانده‌ا‌م می‌گفتند، قبول نیست، دوباره باید بخوانی و علاقه زیادی به تلاوت من داشتند، از این رو من مجددا تلاوت می‌کردم و ایشان تشویق می‌کردند.
سادات فاطمی ادامه داد: حتی یک بار به یادم هست که جایزه 500 تومانی از دست آقا گرفتم، البته نه به خاطر قرآن خواندن، بلکه به خاطر قرآن نخواندن. دلیلش هم این بود که برای یک جلسه که از طرف رژیم شاه برگزار شده بود به من پیشنهاد شد که تلاوت کنم و من مقاومت کردم و نخواندم، حتی به من وعده جایزه داده بودند، وقتی حضرت آقا از این قضیه مطلع شدند به من 500 تومان هدیه دادند.
وی با اشاره به اینکه دوران جوانی‌ام انقلاب به پیروزی رسید، تصریح کرد: در دوران جوانی وارد دانشگاه شده و رشته علوم قرآن را به صورت تخصصی ادامه دادم و موفق به دریافت کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه تهران شدم.

همراه با دو برادر در مسیر فراگیری کلام وحی/ پای ثابت جلسات قرآن با حضور رهبری بودیم

این داور قرآن کریم در خصوص رتبه‌های به دست آورده در دوران فعالیت خود، گفت: رتبه‌های استانی زیادی دارم، همچنین دو مرتبه مقام سوم کشوری را کسب کردم، ضمن اینکه رتبه‌های دیگری هم دارم و در همین راستا برای اعزام به سفر حج انتخاب شدم.
سادات فاطمی اضافه کرد: رتبه بین‌المللی ندارم چرا که در دوره‌هایی که من در مسابقات شرکت می‌کردم این سیستمی که در حال حاضر نفرات برتر کشور را انتخاب می‌کنند و هر کدام در یک مسابقه بین‌المللی شرکت می‌کنند، نبود و مسابقات بین‌المللی به یک مسابقه کشور مالزی و بعد هم مسابقات بین‌المللی ایران محدود می‌شد.
شوق تدریس برای مشتاقان یادگیری
این قاری و مدرس قرآن کریم گفت: پیش تر در دانشگاه تدریس داشتم، اما مدتی است که از تدریس دور شده‌ام چرا که احساس می‌کنم امروزه برخی از دانشجویان ما دانشجو نیستند، در حقیقت شوقی برای یادگیری ندارند و تنها تعداد کمتری از دانشجویان را می‌شناسیم که دنبال دانش و یادگیری هستند.
وی اضافه کرد: اما تدریس در کلاس‌هایی که افراد با علاقه‌مندی حضور یافته‌اند و با شور و شوق وافری به دنبال یادگیری هستند را قبول می کنم، چرا که اطمینان دارم به دنبال آموختن هستند.
سادات فاطمی در پایان اضافه کرد: به صورت هفتگی سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها در مسجد حوض لقمان بعد از نماز مغرب و عشاء هر شب چهار ساعت با قرآن آموزان کار می‌کنم و آموخته‌هایی که دارم را در اختیارشان قرار می‌دهم تا ان‌شاالله وظیفه خود را در قبال قرآن انجام داده باشم.

یادآوری می شود، این استاد و داور قرآن کریم مشهدی در دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از چهره‌های برتر قرآنی مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha