شیکاگو، میزبان نخستین جشنواره حلال در آمریکا
کد خبر: 3689052
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

شیکاگو، میزبان نخستین جشنواره حلال در آمریکا

گروه بین الملل – نخستین جشنواره محصولات حلال در آمریکا، ماه آوریل در شهر شیکاگو (Chicago) برگزار می‌شود.

شیکاگو، میزبان نخستین جشنواره حلال در آمریکا/ انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری chicago.eater.com؛ این جشنواره سه روزه که سیزدهم تا پانزدهم آوریل (24 تا 26 فروردین 97) برگزار خواهد شد، شامل عرضه غذاهای حلال با شرکت 25 فروشنده محلی، غذاهای محلی کشورهای آسیای جنوبی، پوشاک اسلامی و محصولات حلال دیگر است.

پیش‌بینی‌ می‌شود حدود 20 هزار نفر در مراسم افتتاحیه آن شرکت کنند.


هدف از برگزاری این جشنواره آشنا کردن مردم شیکاگو با غذاها و محصولات حلال و تشویق رستوران‌های آمریکا برای سرو غذای حلال است.


اسماء احد، یکی از اعضای هیئت برگزارکننده این جشنواره گفت: امروزه مسلمانان آمریکای شمالی همانند سایر مردم آمریکا به غذاهای سنتی اکتفا نمی‌کنند و تمایل دارند غذاهای مختلف را مصرف کنند.


وی افزود: همچنین رستوران‌های آمریکا آمادگی لازم برای ارائه غذاهای حلال بیشتر را دارند و این جشنواره قصد دارد شرکت‌های مختلفی را جذب کند که امیدوارند با رستوران‌ها و تولیدکنندگان محصولات غذایی ارتباط برقرار کنند.


احد با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه‌های منطقه از جمله دانشگاه شیکاگو و ایلینوی غذای حلال در منوی خود دارند، گفت:‌ جامعه هدف در این جشنواره، جوانان هستند که از یادگیری و تجربه چیزهای جدید استقبال می‌کنند/.

 

captcha