نقش زنان در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی
کد خبر: 3689452
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
اصغری تبیین کرد:

نقش زنان در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی : عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه گفت : زنان ایران اسلامی دوشادوش مردان جامعه در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند.

محمود اصغری، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با بیان اینکه زنان نقش به سزای در نهضت انقلاب داشتند، افزود : قبل از انقلاب در سال 1342 زمانی که امام راحل علیه طاغوت قیام کردند تا سال 1356 در میان مبارزان انقلابی زنان نیز همراه مردان حضور داشته و در زندان های ساواک شکنجه دیدند.
وی ادامه داد : آیت الله طالقانی و دخترشان هر دو در مسیر انقلاب بوده و در زندان های رژیم طاغوت مورد شکنجه و آزار قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه زنان در جبهه ها نیز حضور پررنگی داشتند، خاطرنشان کرد : از عوامل اصلی حضور گسترده زنان در جامعه بعد از انقلاب این بود که امام راحل این امر را بسیار مهم دانسته و فرمودند که نباید دشمنان اسلام فکر کنند که اسلام مخالف حضور زنان در جامعه است.
اصغری گفت : بزرگترین الگوی زنان جامعه ما حضرت فاطمه (س) است که ایشان نیز در صحنه ی سیاست حضور داشته و در مسجد النبی سخنرانی کردند.
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه با اشاره به اینکه زنان وظیفه خطیری در جامعه بر عهده دارند، افزود : زنان هم در مسائل مدیریتی، سیاسی، اقتصادی و هم در درون خانواده تربیت فرزندان و نسل آینده این مرز و بوم را بر عهده دارند.
وی گفت : امام راحل انقلاب را در راه خدا و با پشتیبانی مردم ایران اسلامی انجام داده است و کاری که در راه خدا انجام شود کوثر خواهد شد.
اصغری افزود : در اوایل انقلاب دشمنان به ما می گفتند که فقط 38 روز انقلاب را خواهیم دید ولی هم اکنون پس از گذشت 40 سال انقلاب را جشن می گیریم.
وی با بیان اینکه عده ای فریب خورده و منافق به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم هستند، گفت : عده ای فکر می کنند با آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی می توانند به اهداف پلید خود دست یابند ولی بدانند که تمام آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

captcha