هفته آینده فهرست نهایی مکان‌های برگزاری آزمون قرآن و عترت در خوزستان تعیین می‌شوند
کد خبر: 3689646
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

هفته آینده فهرست نهایی مکان‌های برگزاری آزمون قرآن و عترت در خوزستان تعیین می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بیش از 7 هزار نفر از استان در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند، گفت: فهرست نهایی مکان‌های برگزاری آزمون قرآن و عترت طی هفته آینده تعیین می‌شود.

سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به تشکیل نشست مشترک ادارات کل اوقاف و ارشاد استان خوزستان با موضوع برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: این نشست امروز 18 بهمن‌ماه برگزار شد و طی آن بر برگزاری این آزمون در یک شرایط ایده‌آل در تمامی شهرستان‌های تأکید شد.

وی اظهار کرد: امسال دو نهاد اوقاف و ارشاد استان متولی برگزاری آزمون هستند و شرایطی را فراهم می‌کنند تا شرکت‌کنندگان آزمون قرآن و عترت در استان که حدود 8 هزار نفر هستند در شرایط خوبی در این آزمون شرکت کنند.

موسوی ادامه داد: در این نشست مصوب شد روز شنبه 21 بهمن‌ماه نشستی با حضور رؤسا یا رابطان قرآنی ادارات اوقاف و ارشاد سراسر استان در این اداره‌کل برگزار شود و طی آن قوانین و آیین‌نامه اجرایی آزمون برای متولیان توضیح داده شده و مکان‌های برگزاری آزمون کتبی شناسایی و فهرست نهایی تعیین شود.

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: متولی برگزاری آزمون شفاهی قرآن اداره اوقاف و امور خیریه استان خواهد بود.

موسوی اعلام کرد: آزمون قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در تاریخ 10 اسفندماه در استان برگزار خواهد شد. این آزمون در اکثر شهرهای استان برگزار می‌شود و در شهرهایی که تعداد ثبت‌نام کنندگان محدود باشد مکان برگزاری آزمون به نزدیک‌ترین شهرستان منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: اهواز با حدود 4 هزار نفر بیش‌ترین تعداد ثبت‌نامی‌ها را در این آزمون دارد.

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان خوزستان در زمینه انتخاب مراقبان از مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

captcha