«بوی گل و سوسن و یاسمن آید» در محفل دو رکعت داستان خوانده شد
کد خبر: 3689772
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
حسنی خبر داد:

«بوی گل و سوسن و یاسمن آید» در محفل دو رکعت داستان خوانده شد

گروه ادبی: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد گفت: در هشتادمین محفل «دو رکعت داستان» داستانی با عنوان «بوی گل و سوسن و یاسمن آید» روایت مستند تلاش‌های زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز در تولید و پخش سرودهای انقلابی، خوانده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، وحید حسنی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد با بیان این‌که محفل ادبی «دو رکعت داستان» به ایستگاه هشتادم رسید، اظهار کرد: این محفل از اوایل سال 95 فعالیت خود را با هدف ارائه، خوانش و تحلیل داستان‌های تراز انقلاب اسلامی و داستان‌هایی که نوشتن و خواندن‌ آن‌ها عبادت به حساب می‌آید، آغاز کرد.
حسنی این محفل را یکی از اقدامات و برنامه‌های مداوم واحد آفرینش‌های ادبی این نهاد عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های داستان نویسی احساس کردیم جای یک محفل ادبی مجزا برای خواندن و مرور داستان خالی است، از این رو این محفل با هدف نمونه‌خوانی آثار خوب، ایجاد فرصت مناسب برای ارائه داستان نوقلمان و نویسندگان جوان در جمع و نقد و بررسی آثار در جهت رشد و پیشرفت هنرجویان راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به تأکید علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری مبنی بر لزوم گسترش محافل ادبی در استان‌ها گفت: حوزه هنری یزد تلاش می‌کند تا برای همه مخاطبان خود بستر مناسبی را در جهت رشد و پیشرفت در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی فراهم کند.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان با بیان این‌که این محفل جنبه آموزشی و کارگاهی دارد و سعی می‌شود با روش‌های مختلف نویسندگان جوان را به خلق اثر تشویق کند، ادامه داد: در محفل این هفته که همزمان با پنجمین روز دهه فجر برگزار شد به طور ویژه به موضوع ادبیات انقلاب اسلامی پرداخته شد و علاوه بر گفتگو و مباحثی در این زمینه، داستانی نیز با عنوان «بوی گل و سوسن و یاسمن آید»؛ روایت مستند تلاش‌های زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز در تولید و پخش سرودهای انقلابی، خوانده شد. بازخوانی این روایت در هشتادمین محفل دو رکعت داستان، یادآور خاطرات آن دوران و پاسداشت خدمات آن هنرمند انقلابی بود.
وی اظهار کرد: هنوز هم وقتی بعد از نزدیک به چهل سال سرودهای «دیو چو بیرون رود فرشته درآید» یا «خمینی ای امام» پخش می‌شود آن روزهای پر تب و تاب بهمن 57 را در اذهان تداعی می‌کند. سرودها و ترانه‌های روحیه بخشی که بسیار تأثیرگذار بوده و هست. بیشتر این آثار سروده زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز است که در شش ماه مانده به پیروزی انقلاب آن‌ها را با هزینه شخصی خود تولید می‌کرد.
این نویسنده در ادامه به ارتقای سطح آثار هنرجویان و نویسندگانی که به طور پیوسته در محفل «دو رکعت داستان» شرکت می‌کنند اشاره و گفت: مخاطبان این نشست به سه دسته تقسیم می‌شوند. افرادی که همیشه حضور دارند و برنامه خود را با این محفل تنظیم کرده‌اند، افرادی که هرگاه اثری خلق می‌کنند برای قرائت آن به محفل می‌آیند و دسته سوم کسانی‌ هستندکه به عنوان استاد و مهمان ویژه حضور می‌یابند.

منبع: حوزه هنری یزذ

captcha