شبکه استانی آفتاب به پوشش 99 درصد دیجیتال دست یافت
کد خبر: 3689836
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

شبکه استانی آفتاب به پوشش 99 درصد دیجیتال دست یافت

گروه اقتصادی: مراسم افتتاح 45 طرح فنی، عمرانی و پوشش 99 درصد دیجیتال صدا و سیمای استان مرکزی با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مراسم افتتاح 45 طرح فنی، عمرانی و پوشش 99 درصد دیجیتال صدا و سیمای استان مرکزی با حضور دکتر علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان به مناسبت دهه فجر برگزار شد.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملّی در این مراسم گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، مهد مفاخر و بزرگان مذهبی، علمی و فرهنگی است و با مقایسه شرایط گذشته کشور با امروز و ضمن برشمردن پیشرفت‌های گسترده کشور که به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری جوانان کشور صورت گرفته باید گفت امروز پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات فنی در حوزه رسانه در بالاترین سطح استانداردهای جهانی به دست توانمند متخصصان داخلی ساخته و به بهره برداری رسیده آنهم در شرایطی که کشور در تحریم است.
علیدادی افزود: هر جا با روحیه جهادی و انقلابی عمل کردیم به نتیجه رسیدیم و نتیجه این روحیه جهادی اعتقاد به جوانان این مرز و بوم این است که تقریبا در تمام بخش‌های صدا و تصویر به خودکفایی رسیده‌ایم که به باور بسیاری از کشورها یک معجزه اتفاق افتاده است.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی گفت: میانگین پوشش دیجیتال فرستنده‌ها در کشور ۹۱ درصد است در صورتی که در استان مرکزی این میزان به ۹۹ درصد رسیده است که نشان از تلاش بی وقفه همکاران فنی این مرکز می‌باشد.
وی خاطر نشان کرد: در استان مرکزی در کمتر از شش ماه ۳۰ فرستنده دیجیتال به بهره برداری رسیده است و این جای تقدیر و تشکر دارد و برای یک درصد باقی مانده هم برنامه ریزی می‌شود تا این امر محقق شود .
علیدادی ساخت فرستنده‌های تولید داخل را بسیار با کیفیت خواند و افزود: این نشان از اعتماد به دانش ایرانی و خودباوری است و اگر قرار بود به توانمندی‌های داخلی توجه نکنیم امروز به چنین نتیجه مطلوبی نمی‌رسیدیم.
آذردشتی، مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح‌های افتتاحی گفت: با بهره‌برداری از 35 ایستگاه فرستنده در مناطق مختلف، پوشش شبکه‌های دیجیتال در استان مرکزی به ۹۹ درصد رسید.

captcha