تبدیل به «انجمن» مستقل؛ راه حل مشکلات کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها
کد خبر: 3689990
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴

تبدیل به «انجمن» مستقل؛ راه حل مشکلات کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها

گروه دانشگاه: دبیر کانون‌ قرآن و عترت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های قرآنی در این دانشگاه بیان کرد: مشکلات در این حوزه با تشکیل انجمن مستقل می‌تواند تقلیل یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور، چهارشنبه 18 بهمن ماه به میزبانی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار شد و در این گردهمایی دبیران به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در مورد بهبود وضعیت فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌‌ها پرداختند.
محمدجواد چِلویی دارابی، دبیر کانون‌ قرآن و عترت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: مشکل بزرگی که ما را به این همایش و یا گفتمان قرآنی که در شهریورماه بود، آورد این است که در حوزه دانشگاه شاهد تفکرات قرآنی نیستیم.
وی در ادامه افزود: در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حدود 6 هزار نفر مشغول هستند اما غالب این جمعیت نسبت به فعالیت‌های قرآنی با دید منفی نگاه می‌کنند، به عبارت دیگر افرادی که احیانا چادری هستند و یا ظاهر متناسب با شعائر دینی دارند مورد آزار و کنایه دیگر دانشجویان قرار می‌گیرند که باید این مشکل از رهگذر همین گردهمایی‌ها مرتفع شود.
دارابی بیان کرد: چون قرآن کریم مهجور است به همین دلیل به آن بهایی هم نمی‌دهند، در دانشگاه ما اتاقی در اختیار کانون قرآن و عترت قرار داشت که از امکانات خوبی هم برخوردار بود اما به دلایل مختلف و کمبود جا و ... این اتاق از ما گرفته شد، در حالی که اتاق‌های دیگری هم وجود داشت اما این اتاق را گرفتند.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل دیگری که وجود دارد مشکل بودجه‌ای است، در واقع تنها یک میلیون تومان در اختیار کانون قرآن و عترت دانشگاه نوشیروانی بابل قرار می‌گیرد برای این که یکسال فعالیت قرآنی داشته باشد در حالی که با این بودجه نمی‌توان کار چندانی را از پیش برد. بیشتر به دنبال اردوهای قرآنی هستیم اما با این میزان بودجه نمی‌توان کار چندانی انجام داد و به نظر می‌رسد این مشکل زمانی حل می‌شود که کانون تبدیل به انجمن شود که البته در راه انجمن شدن نیز سنگ اندازی می‌شود.
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: یکی دیگر از دلایلی که موجب می‌شود به دنبال تشکیل انجمن مستقل باشیم این است که فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود و عملا هیچ یک از فعالان با سایرین در ارتباط نیستند.
دارابی گفت: از جمله دیگر مشکلاتی که در این دانشگاه با آن مواجه هستیم این است که فعالیت‌ها در این دانشگاه بر مبنای روابط است و چون کسانی که در کانون‌های شعر و ادب و ... گرایشات سیاسی خاصی دارند که مسئولان نیز با آن گرایش همسو هستند طبیعتا شاهد این هستیم که وضعیت آنها کم و بیش بهتر از کانون قرآن و عترت است.

captcha