بررسی انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن در کویته
کد خبر: 3689999
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

بررسی انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن در کویته

گروه بین‌الملل: سمینار «انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن» به مناسب سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل باشگاه خبرنگاران شهر کویته پاکستان برگزار شد.

برگزاری سمیناربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سمینار انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن به مناسب سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روز چهارشنبه (هفدهم بهمن ماه) در محل باشگاه خبرنگاران و مطبوعات شهر کوینه پاکستان برگزار شد.

در این سمینار با حضور محمد رفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته، کوروش عقدایی رئیس خانه فرهنگ ج.ا.ایران در کویته، اسدی رئیس جامعه امام صادق (ع)، هاشم موسوی امام جمعه شیعیان شهر کویته، مولانا عبدالحق هاشمی امیر جماعت اسلامی بلوچستان، مولانا سید حبیب ا... چشتی ، سید فضل الرحمن آغا رئیس شهرداری شهرستان قلات، علما و روحانیون اهل تسنن و شیعه ، اساتید دانشگاه بلوچستان و ....حضور داشتند.

این سمینار  با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و پس از آن کوروش عقدایی رئیس خانه فرهنگ  در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان اظهار نمود: انقلاب اسلامی ایران که در اواخر قرن 20 اتفاق افتاد، جهان را به لرزه در آورد و نور امید را در دل و جان مسلمانان و مستضعفان جهان روشن نمود.

وی با بیان این که تشكيل و تأسيس نظامي مبتني بر آموزه‌هاي اسلامي مهمترين خواسته و هدف انقلابيون ايران بوده است، تصریح کرد: در ميان شعارهاي انقلابي، شعار«استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» شعاري همه جانبه بود و بسياري از خواسته‌ها و اهداف انقلابيون را در بر مي‌گرفت.

برگزاری سمینار

وی با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی به دستاوردهای علمی ایران در جهان اشاره نموده و اظهار کرد :بر اساس آمارهای مراکز علمی بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه مقالات علمی رتبه 15 و در زمینه نانو تکنولوژی جایگاه 4 جهان را از آن خود کرده است.

در ادامه این برنامه جهان آرا تبسم یکی از شاعران بنام بلوچستان ضمن قرائت اشعاری در خصوص ارتباطات وتعاملات خوب میان دو کشور ایران و پاکستان، تصریح کرد : این دو کشور مسلمان، دوست و همسایه بوده و در مصائب وگرفتاریها، به مدد و یاری یکدیگر شتافته‌اند.

سید فضل الرحمن آغا شهردار شهرستان قلات نیز در سخنانی با بیان این که ایران سرزمینی است که علما، مفاخر و مشاهیر بزرگی از آن سر برآورده و در تمام دوران‌ها به اسلام خدمت کرده‌اند، تاکید کرد: امروز ایران یک کشور مقتدر و مستقل در جهان است که برای بدست آوردن این استقلال و اقتدار شهیدان بسیاری را تقدیم نموده است.

برگزاری سمینار

امان ا... شادی زی یکی از نویسندگان معروف کویته دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تاکید بر این که امام خمینی با شجاعت و حمایت مردم ایران در مقابل زورگویان ومستکبران ایستاده و پرچم اسلام را به اهتزار در آورد، گفت: این انقلاب سبب شد تا ایران از یوغ پادشاهان و کشورهای استعمارگر نجات یابد.


مولانا عبدلحق هاشمی امیر جماعت اسلامی ایالت بلوچستان نیز در سخنانی گفت:رهبری قدرتمندانه و آگاهانه امام خمینی (ره) و تبیین آرا واندیشه‌های ایشان، توسط روحانیون وشخصیت‌های مورد وثوق امام، باعث روشنگری آحاد ملت ایران شده و توانستند بر فرعون زمان خود (محمد رضا شاه ) پیروز شوند و انقلابشان به ثمر بنشیند. امروز ملت ایران پس از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب و عبور از موانع و مشقات فراوان ثمرات آن را را مشاهد می‌کنند.

برگزاری سمینار

رضا الرحمن رئیس باشگاه خبرنگاران ومطبوعات کویته نیز تصریح کرد:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت و ملت پاکستان اولین کشوری بودند که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناختند و امروز نیز شاهد استحکام این روابط دوستانه و برادرانه بیش از پیش هستیم .

جمعه اسدی رئیس جامعه امام صادق (ع) نیز اظهارنمود: انقلاب اسلامی ایران همچوت مشعل راهی برای دیگر ملت در مبارزه با ظلم واستبداد است  و ملت ایران با اتحاد و همبستگی و نیز رهبری آگاهانه و شجاعانه امام خمینی (ره) توانست به خواسته خود که انقلاب اسلامی بود، دست یابند/.

captcha