انقلاب اسلامی، کارآمد بوده است
کد خبر: 3690096
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

انقلاب اسلامی، کارآمد بوده است

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه اصفهان گفت: مردم همواره پایبند به این نظام بوده‌اند و این خود بیانگر کارآمدی نظام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان امروز جمعه20 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه  اصفهان، اظهار کرد: احادیث زیادی از معصومین(ع) روایت شده است که دیانت یک فرد را می‌توان از شناخت دوستان او فهمید، در واقع اگر دوستانش اهل دین هستند، او نیز دیندار خواهد بود و اگر دوستانش دین ندارند، او نیز دیندار واقعی نیست.
وی افزود: فرزندان نیز بر پدر و مادر تاثیر می‌گذارند، یعنی همانگونه که پدر و مادر می‌توانند بر روری فرزندان خود تاثیرگذار باشند و آن‌ها را هدایت کنند، فرزندان نیز می‌توانند بر پدر و مادر خود اثر خوب و یا بد بگذارند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به حق پدر و مادر بر فرزند، بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) در این رابطه فرموده‌اند فرزندان تا زمانی که پدرشان زنده است باید از او اطاعت کنند و یا فرزند نمی‌تواند هیچ‌گاه زحمات مادر خود را جبران کند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: برای تعلیم و تربیت دینی فرزندان خود هر چقدر تلاش و هزینه کنیم، قطعا در آینده به نفع خودمان خواهد بود.
وی با اشاره ماه بهمن و فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: در این ماه، امام خمینی(ره)، بعد از 14 سال دوری از وطن، به کشور بازگشتند که در فرودگاه و در تمام نقاط کشور با استقبال باشکوه مردم مواجه شدند، به طوری که براساس آمارهای تخمین زده شده، 8 میلیون نفر از فرودگاه تا بهشت زهرا، از امام(ره) استقبال کردند.
وی ادامه داد: 15 بهمن به فرمان امام خمینی دولت موقت تشکیل شد، روز 19 بهمن‌ماه نیروی هوایی با انقلاب بیعت کرد و پس از آن نیز ارتش اسلحه‌ها‌ را به دست مردم داد. 21 بهمن، بختیار فرمان حکومت نظامی داد، اما امام(ره) آن شب اعلام کردند که مردم به خیابان‌ها بیایند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ۲۲بهمن روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز از بین رفتن رژیم شاهنشاهی است، گفت: مردم باید آتش به اختیار برای آذین‌بندی شهر برای این روز مهم اقدام کنند، جشن و سرور ما برای ایجاد نظام اسلامی است و برهمین اساس قطعا حضرت فاطمه(س) نیز از این اتفاق و رویداد مهم خوشحال خواهند بود.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در فضای شهر لاله‌هایی نصب شده که بر روری آن نوشته شده «برای ایران»، تصریح کرد: هیچ شهیدی تنها برای ایران به شهادت نرسید، زیرا شهادت برای اطاعت از خداوند است، شهدای ما تنها برای زمین نرفتند، بلکه برای حفظ اسلام رفتند و جان خود را فدا کردند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: دشمن می‌خواهد گرانی همیشه در کشور وجود داشته باشد تا از این طریق مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند، اما مردم نسبت به این مسائل آگاه هستند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند هر موقع دشمن بد شما را گفت، بدانید که درست عمل می‌کنید. برهمین اساس اگر امروز دشمنان می‌گویند کارآمدی نداریم، یعنی کارآمدی داشته‌ایم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان ما توطئه‌های متعددی علیه نظام ما ایجاد کردند که هر کدام از آن‌ها می‌توانست یک انقلاب را سرنگون کند، اما همچنان نظام اسلامی باقی مانده، زیرا مردم پایبند به این نظام هستند و این خود بیانگر کارآمدی نظام است.
امام‌جمعه اصفهان گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم وجود بحران‌هایی نظیر جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی توانسته است در طی چهل سال گذشته به پیشرفت‌های مختلف از جمله فناوری هسته‌ای و دیگر پیشرفت‌های علمی دست پیدا کند که همچنان نیز در این مسیر گام برمی‌دارد.

captcha