فجر فاطمی در اتریش+عکس
کد خبر: 3690163
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
با حضور ملیت‌های مختلف برگزار شد؛

فجر فاطمی در اتریش+عکس

گروه بین‌الملل: مراسم گرامیداشت آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مرکز اسلامی وین(پایتخت اتریش) برگزار شد.

فجر فاطمی در اتریش+عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اسلامی امام علی(ع) وین؛ ۱۹ بهمن‌ماه (مطابق با ۸ فوریه ۲۰۱۸) شهر وین، پایتخت اتریش شاهد مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران بود.

این مراسم با حضور مسلمانان و شیعیان وین از ملیت‌های مختلف ایرانی، عرب، ترک، پاکستانی، اتریشی و دیگر ملیت‌ها در گرامیداشت آغاز چهلمین سالروز پیروزی انقلاب ایران در مرکز اسلامی امام علی(ع) وین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده، رئیس مرکز اسلامی وین ضمن خوشامدگویی به میهمانان، فرا رسیدن ایام خجسته پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته و یاد حماسه‌سازان و فجرآفرینان انقلاب اسلامی به ویژه امام راحل را گرامی داشت.

در این جشن سخنرانانی به نمایندگی از ملیت‌های عرب، پاکستانی، افغانستانی و اتریشی به زبان مادری خویش در عظمت شخصیت امام خمینی(ره) و ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداختند.

در ادامه عبدالله مولایی، سفیر ایران در اتریش درباره عظمت انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن از بعد بین‌المللی سخنرانی کرد.

وی مخاطب اصلی انقلاب اسلامی ایران را جهان اسلام و همچنین جامعه جهانی دانست و افزود: نگاه انقلاب اسلامی ایران به ماهیت نظام بین‌الملل نوعی مخالفت با نطام دو قطبی حاکم بود و انقلاب اسلامی سر آغازی بود بر پایان نظم دو قطبی حاکم بر نظام بین‌الملل و پایان جنگ سرد و احیای نقش معنویت دین و فرهنگ  بود در نظم بین‌الملل و سیاست جهانی.‌

سخنران پایانی این مراسم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بود که در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در وین شرکت و در میان علاقمندان جمهوری اسلامی به سخنرانی پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی سیرت، گفت: وظیفه امروز ما  استمرار راه امام خمینی است.

یکی از برنامه‌های این جشن با شکوه پخش کلیپی درباره انقلاب اسلامی، امام خمینی، قیام مردم و رشادت شهدا بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت/.

فجر فاطمی در اتریش+عکس

فجر فاطمی در اتریش+عکس

captcha