پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حاصل استقامت و پایداری ملت در راه خداست
کد خبر: 3690390
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
سرپرست جهاددانشگاهی گیلان:

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حاصل استقامت و پایداری ملت در راه خداست

گروه اجتماعی: جمالزاد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را حاصل ایمان به خداوند متعال، رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه، اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت، استقامت و پایداری در راه خدا و تحمل مشکلات دانست.

دکتر فریبرز جمالزاد فلاح، سرپرست جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران و گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت های رهبر فقید انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر نهضت حضرت امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از رخدادهای بی نظیر دوران معاصر و فجر جدیدی در تاریخ بشریت است که منشا آثاری بس شگرف در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در داخل و خارج از ایران گشت.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی افزود: به یقین شجره طیبه این انقلاب با بهره گیری از چشمه زلال معارف و اعتقادات دینی مردم نستوه و فداکار ایران و با تکیه بر ریشه   های استوار پیشینه فرهنگی و سیاسی و اجتماعی آنان بارور و پر ثمر شده است.

دکتر جمالزاد گفت: در دیدگاه مقام معظم رهبری، انقلاب یک ضرورت طبیعی براساس سنت های الهی است و رهبر انقلاب با توجه به این سنت الهی فرمودند «من احساس می کنم که انقلاب اسلامی یک ضرورت بود برای اسلام، یک نیاز بود برای مسلمین، سنت الهی بود برای حفظ دین و حفظ احکام الهی و براساس این قانون الهی بود که اوضاع و احوال جهانی و نیز اوضاع و احوال تاریخی کشور ایران اقتضا می کرد که این تحول عظیم رخ دهد و نظام سلطنتی به نظام الهی و مردمی تبدیل شود».

سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد:در تمامی فرهنگ ها و آداب مردمان جهان رایج است که بزرگترین روز تاریخ کشور خود را پاس می دارند لذا 22 بهمن، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است و این روز مبدل به یک روز فراموش ناشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در روز 22 بهمن سال 1357 موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی 2500 ساله شاهنشاهی فائق آید، گفت:ملت در این روز تصمیم گرفت خود برای آینده   اش برنامه ریزی کند.

سرپرست جهاددانشگاهی گیلان،پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را حاصل ایمان به خداوند متعال، رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه،اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت،استقامت و پایداری در راه خدا و تحمل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آنها بر دشمنان حتمی می شود.

دکتر جمالزاد، با بیان اینکه در دوران معاصر 22 بهمن، روز پيروزی انقلاب اسلامی در ايران حادثه مهم و حيرت انگيزی برای جهانيان بود،اظهار کرد:اين حادثه بزرگ قرن، از يک سو معادلات سياسی استكبار را در ادامه سياست سلطه و تقسيم استعماری جهان بر هم زد و از سوی ديگر، يكی از استوارترين رژيم های وابسته را ريشه كن ساخت و در كشور ايران با اهميتی كه از نظر استراتژيكی و اقتصادی برای قدرت های بزرگ جهان داشت، تحول سياسی – مردمی و عظيم به وجود آورد و بار ديگر اسلام به عنوان قدرت تعیین كننده در جهان مطرح شد.

دين خود را به مردم خوب ايران به نحو احسن ادا نماییم

وی عنوان کرد:ما با ملت بزرگ ايران عهد و پيمان می بنديم كه تمامی امكانات جهاددانشگاهی را در خدمت تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی مردم خود قرار داده و تلاش كنيم كه دين خود را به مردم خوب ايران به نحو احسن ادا نماییم.

سرپرست جهاددانشگاهی گیلان یادآور شد:در گذر انقلاب اسلامی از بحران‌های سهمگين در طول سال های گذشته، بصيرت، هوشياری، همگرایی، توحيد كلمه همه اقشار ملت به ويژه دانشگاهيان و پيروی از ولايت همواره راهگشا و حلال مشكلات ملی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ريزی گسترده و تلاش همه‌جانبه استكبار جهانی برای نابودی جمهوری اسلامی از همه اقشار مردم عزيز ايران به ويژه جهادگران دانشگاهی خواهانيم كه هوشياری، بصيرت، وحدت و همگرایی ملی خود را حفظ كرده و لحظه‌ای از پيروی از مقام عظمای ولايت فروگذار ننمايند.

جمالزاد تصریح کرد:امروز با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی باید علاوه بر وظایف ذاتی خود در راستای تخصصی تر شدن فعالیت   ها گام بردارند؛ چرا که گذار از طوفان های پیش رو نیاز به تخصص و همدلی دارد. در این راستا، معرفی ایران اسلامی به عنوان یک الگوی پیشرو در زمینه اتحاد ملی، علاوه بر عزم و اراده ملی ساماندهی تخصصی را طلب می کند؛ به نحوی که این کشور اسلامی بتواند الگوی توسعه یافتگی با محوریت مردم سالاری دینی باشد.

این مقام مسئول، از مردم شريف و مسلمان سراسر ميهن اسلامی خواست بار ديگر با حضور حماسی خود در راهپيمایی 22 بهمن امسال ضمن تجديد پيمان با آرمان‌های بلند امام و انقلاب، دفاع قاطع خود را از موضع‌گيری های شفاف رهبر معظم انقلاب اعلام کنند.

captcha