تأمین هزینه‌ دوره‌های تخصصی معارف از عهده مؤسسات و مخاطب خارج است
کد خبر: 3690476
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

تأمین هزینه‌ دوره‌های تخصصی معارف از عهده مؤسسات و مخاطب خارج است

گروه معارف: مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک با اشاره به پایان اولین دوره صحیفه سجادیه در اراک گفت: هزینه دوره‌های آموزشی این چنینی بالاست و از عهده مخاطب و مؤسسات خارج است.

پیمان عین القضاتی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به پایان اولین دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه در اراک گفت: این دوره در طول دو ترم برگزار شد در ترم اول تعداد شرکت کنندگان 80 نفر و ترم دوم این تعداد به 65 نفر تنزل یافت.
وی ادامه داد: در دوره‌های آموزشی این چنینی برای مخاطبانی که از عموم مردم هستند بازه زمانی مهم است و چون اساتید و مربیان باید متخصص باشند مجبور هستیم برخی از آنها را از بیرون از استان دعوت کنیم و بحث هماهنگ کردن زمان حضور اساتید در دوره قدری مشکل می‌شود و به همین دلیل ناخواسته طول مدت دوره زیاد می‌شود.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک با اشاره به تـاثیر مسائل مالی در برگزاری دوره‌های آموزشی بیان کرد: اگر در بحث مالی می‌توانستیم از دستگاه‌های مختلف کمک بگیریم می‌توانیم مدت زمان دوره‌ها را کمتر کنیم تا مخاطب نیز رضایت داشته باشد، مثلاً در هزینه‌های دوره صحیفه، ارشاد استان و صحیفه آموزان با پرداخت شهریه مساعدت کردند اما هزینه‌های دوره بالاست و نمی‌توان هزینه تمام شده را از مخاطب گرفت حتی تامین هزینه ایاب و ذهاب اساتید بالاست و از عهده مؤسسات خارج است.
عین القضاتی میزان رضایمندی شرکت کنندگان در این دوره آموزشی را خوب عنوان کرد و افزود: صحیفه آموزان بیشتر علاقمند هستند با شرح و تفسیر صحیفه سجادیه آشنا شوند که تحقق این مطالبه یک کار بلند مدت می‌طلبد. اگر امکان برگزاری محفل شرح و ترجمه در سطح اراک با توجه به نزدیک بودن به قم فراهم می‌آمد به طوری که شرح صحیفه سجادیه بطور کامل تدریس می‌شد می‌توانست کمک خوبی برای ترویج صحیفه و تأمین نیاز مخاطب باشد.
وی گفت: اگر تعداد علاقمندان به یادگیری صحیفه افزایش یابد دوره آموزشی را با دو محور شرح و آشنایی با ساختار متن صحیفه ادامه می‌دهیم هر چه مخاطب با ساختار متنی آشنایی و ترجمه‌های متناسب از متن پیدا کند، در تفسیر قوی‌ترخواهد بود و شرح آن برای مخاطب ممکن می‌شود.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک بیان کرد: در طول دوره‌ای که آخرین کلاس آن روز پنجشنبه 19 بهمن ماه برگزار شد از 12 استاد؛ 6 مربی در ترم اول و 6 مربی در ترم دوم دعوت بعمل آمد. البته هر دوره آموزشی اشکالاتی دارد اما این دوره توانست رضایت نسبی مخاطب را جلب کند و به اهدافی که مدنظر بود به طور تقریبی دست پیدا کردیم اما می‌توانست بهتر از این برگزار شود. در نحوه همکاری اساتید با مؤسسه یکی از مسائل بد وقتی بود و خیلی به سختی می‌توانستیم از اساتید برای تدریس در دوره وقت بگیریم و هماهنگ کنیم.
عین القضاتی گفت: آزمون کتبی این دوره قبل از پایان سال برگزار خواهد شد پس از آزمون کتبی، صحیفه آموزان باید به صورت گروهی ارائه درس کنند، علاوه بر آزمون باید تحقیق نیز ارائه دهند و با در نظر گرفتن مجموع این عوامل به صحیفه آموز نمره داده و برای او گواهی صادر می‌شود.

captcha