همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم
کد خبر: 3690609
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم

گروه سیاست و اقتصاد: همزمان با چهلمین فجر انقلاب و در مشهدالرضا، همه آمدند تا برگی دیگر از عزت و بزرگی این ملت را رقم بزنند در این 22 بهمن تماشایی یکی از آرمان‌ها و خواسته‌هایش گفت، آن دیگری از قصه‌گویی پیام‌های امام راحل برای فرزندانش و برخی هم با وجود محدودیت‌های ظاهری نابینایی و ناشنوایی از ماندن در راه این نظام اسلامی گفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، انقلاب اسلامی ایران با همه فراز و نشیبش به ایستگاه چهلم رسید. سختی‌ها، فشارها، دشمنی‌ها، همه و همه اتفاقاتی است که شاید کمترین کشوری آن‌ها را تجربه کرده باشد. اما مردم ما با وجود همه این‌ها، حرف‌شان همچنان حرف اول انقلاب است: آمده‌ایم برای ایران، برای رهبر، به کوری چشم دشمن.

امروز و همزمان با راهپیمایی عظیم و مردمی مردم ایران به میان زائران و مجاوران حاضر در راهپیمایی 22 بهمن ماه مشهد رفتیم تا با آنان در جشن چهل سالگی انقلاب همراه و هم‌سخن شویم.
مردم انقلاب را به‌ وجود آوردند و خودشان هم حفظش می‌کنند
علی‌اکبر صادق‌زاده که به نظر از قدیمی‌های انقلاب است با ما هم صحبت شد و در مورد حضور امرزش در صحنه‌ راهپیمایی، بیان کرد: درست است که همه مردمی به نوعی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند اما این سختی ها نباید باعث شود ما انقلابمان را فراموش کنیم؛ این انقلاب را مردم به وجود آوردند و الان هم برای حفظ آن در صحنه هستند.
وی همچنین افزود: مشکلات قرار نیست یک شبه حل شود بلکه ان‌شاالله به مرور زمان مشکلات حل خواهد شد.

همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم
صادق‌زاده با ابراز اینکه من برای تداوم انقلاب امروز در راهپیمایی حاضر شدم، پیامش به دشمن را این‌گونه اظهار و تاکید کرد: دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و این مردم تا پای جان و خونشان پای انقلابشان ایستاده‌اند.

در ادامه با یک خانواده به گفت‌وگو پرداختیم. حسین حلاجیان با بیان اینکه مردم به خاطر اعتقاداتشان، بیانات رهبر معظم انقلاب و مقابله با دشمنی‌‌ها و فشارهایی که نسبت به ایران به عنوان تنها کشور اسلامی منطقه وجود دارد، در راهپیمایی حضور یافته‌اند، اضافه کرد: مردم حضور یافته‌اند تا نشان دهند با وجود تمام مشکلات، به اعتقاداتشان پایبند هستند.
وی درباره پیام راهپیمایی امروز مردم به دشمنان ابراز کرد: پیام مردم این است که راه شهدا ادامه دارد و ما ایستاده‌ایم.
عشق به ایران؛ علت حضورم در راهپیمایی
مریم اسیری، مادر این خانواده نیز با ابراز اینکه عشق و علاقه به ایران دلیل اصلی حضورم در راهپیمایی است، تاکید کرد: به نظر می‌‌رسد اصلی‌ترین پیام مردم این است که ما عاشق کشورمان هستیم و تا پای جان از سرزمین‌مان دفاع می‌کنیم؛ این مقاومت و حضور تا زمانی که مردم عشق به کشور را در قلبشان داشته‌ باشند، ادامه دارد.
وقتی از محمدامیر حلاجیان، فرزندشان نیز درباره علت حضورش در راهپیمایی پرسیدیم، بیان کرد: من برای اینکه ما امام خمینی(ره) را خیلی دوست دارم در راهپیمایی شرکت می‌کنم.

همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم
زهرا سلامت نیز که به همراه فرزند خردسالش در راهپیمایی حضور پیدا کرده است، درباره انگیزه حضور مردم در راهپیمایی بیان کرد: مردم برای حمایت از رهبری و دفاع از آرمان‌های انقلاب در صحنه حاضر شده‌اند و فکر نمی‌کنم مشکلات بتواند مانع حضورشان شود.

وی با اظهار این مطلب که مردم در همه عرصه‌هایی که نیاز به همبستگی داشته باشد، حضور پرشوری دارند، اضافه کرد: تا زمانی که اسلام باشد، اتحاد و همبستگی مردم هم ادامه خواهد یافت.
آمریکا نمی‌تواند غلطی بکند؛ مسئولان به فکر مردم باشند
سلامت، اتحاد مردم ایران را پیام راهپیمایی امروز برشمرد و تاکید کرد: پیام ما این است که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و از طرفی مسئولان هم به فکر مردم و برآوردن خواسته هایشان باشند. 

عاطفه حسین‌زاده، دانشجوی ترم هشت کارشناسی باغبانی در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه برای تجدید عهد با رهبری به راهپیمایی آمده‌ام، ابراز کرد: من به عنوان یک جوان و دانشجو وظیفه دارم از این انقلاب که امروز چهلمین سالگرد پیروزی آن است، حمایت کنم.
وی افزود: من با حضور خود می‌خواهم صدایم را به گوش معاندان برسانم و بگویم که گله‌مندی ما از وضعیت معیشتی، اقتصادی و ... باعث نمی‌شود که به انقلاب پشت کنیم و خواستار تغییر نظام باشیم، ما این ساختار و نظام را قبول داریم اما به عملکرد برخی مسئولان معترض و منتقد هستیم.
حسین‌زاده، تغییر نظام وابسته و تحت سلطه استکبار را از جمله نقاط قوت نظام اسلامی دانست و بیان کرد: ما انقلابی کردیم که مستقل است و بر پایه اسلام برنامه‌ریزی شده است و استقلال، از نقاط قوت نظام‌مان در عرصه‌های مختلف است و در این مسیر، برخی مشکلات مثل تحریم‌ها به خودکفایی و پیشرفت ما کمک کرد مثل پیشرفت در بحث علمی، فناوری و... اما امروزه وضعیت اقتصادی از نقاط ضعف است.
هرچند گله‌مندیم اما پای انقلاب‌مان ایستاده‌ایم
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال، مطرح کرد: مردم از اقشار و طبقات مختلف، حتی با گرایش‌های سیاسی متفاوت آمدند چون انقلاب را دوست دارند و آرمان‌های انقلاب براساس اسلام است؛ مردم می‌خواستند نشان بدهند که ما هرچند گله‌مندیم اما پای انقلاب‌مان ایستاده‌ایم.
سمیرا قشلاقی، دانشجوی ارشد بیوتکنولوژی نیز با بیان اینکه از جمله نقاط قوت انقلاب، مردمی‌بودن آن است، بیان کرد: پیروی از ولایت فقیه و داشتن اعتقادات مذهبی باعث شده است انقلاب با وجود این هجمه‌ها، هنوز هم پابرجا بماند.

همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم
وی درحضوص علت حضور خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال، عنوان کرد: من به عنوان یک جوان احساس می‌کنم ما مدیون خون شهدایی هستیم که باعث شدند این انقلاب به وجود آید و باید پیرو آرمان‌هایی باشیم که امام خمینی(ره) برای این انقلاب داشتند.
پیام رهبر معظم انقلاب، باعث شکوه بیشتر راهپیمایی امسال شد
این دانشجوی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه حضور جمعیت واقعا خوب بود و از اقشار مختلفی حضور داشتند، اذعان کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار برای حضور همه آحاد جامعه، پیام رهبر معظم انقلاب درخصوص برگزاری پرشور راهپیمایی امروز بود و اینکه با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد، مردم پای آرمان‌های انقلاب ماندن و برایشان از بحث مالی مهم تر این است که انقلاب پابرجا بماند.
وی بیان کرد: مردم به عملکرد برخی مسئولان منتقدند اما دلیل نمی‌شود که در مقابل آرمان‌ها کم بگذارند و امروز همه به عشق وطن و ایران اسلامی آمدند.
حجت‌الاسلام محمدزاده که از طلاب حوزه علمیه قم است و با دو فرزندش در راهپیمایی حضور پیدا کرده است، در گفت‌وگو با ایکنا ابراز کرد: وظیفه شرعی، انسانی و ملی همه ماست که در برنامه‌های این چنینی برای بیعت با نظام و ولایت فقیه حضور پیدا کنیم.
دشمن حریف این مردم بصیر نمی‌شود/ رمز پیروزی مردم، عشق به ولایت فقیه است
وی ادامه داد: ما با حضور خود ثابت می‌کنیم که با اینکه 40 سال از انقلاب می‌گذرد؛ هنوز پای انقلاب‌مان ایستاده‌ایم و به دشمنان‌مان می‌فهمانیم با هر بهانه و حربه‌ای بخواهند وارد شوند و علیه نظام ما توطئه کنند، حریف این مردم و بصیرت‌شان نمی‌شوند.
حجت‌الاسلام محمدزاده عنوان کرد: قطعا رمز پیروزی این مردم عشق به ولایت فقیه و رهبری است و با وجود همه فشارهای اقتصادی و مسائل دیگر، اما وقتی پای اصل نظام وسط بیاید، همه از وجودشان برای ولایت خرج می‌کنند.

مردم ولایی از نظام ناراضی نیستند
مریمی حسینی زاده، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی که از دانشجویان دانشگاه فردوسی است، با اشاره به مردمی بودن نظام اسلامی، بیان کرد: مردم پیرو ولایت فقیه هستند و اگر نارضایتی هم وجود داشته باشد از کارکرد برخی مسئولان است نه نظام؛ مردم از نظام راضی هستند.
وی یکی از دلایل حضور خود را دلیل قرآنی عنوان کرد و افزود: براساس آیه 120 سوره توبه، برائت از مشرکان واجب است و من به همین دلیل در راهپیمایی حضور یافتم و بعد هم به عشق وطن اسلامی‌ام.
قامت خمیده جوان انقلاب در چهلمین فجر پیروزی
حلیمه رعنایی که با قامت خمیده در این راهپیمایی حاضر شده است، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را لطف خداوند دانسته و چنین عنوان کرد که برای خدا و رهبر، به راهپیمایی آمده است.
این بانوی انقلابی که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، 30 ساله بوده است، ادامه داد: به راهپیمایی آمده‌ام تا دشمنان را کور کنم؛ ما برای انقلاب آمده‌ایم که پیروز بمانیم و کشور اسلامی‌‌مان به دست دشمن نیفتد و ان شاالله خداوند به رهبرمان سلامتی بدهد.

مردم با جدایی از ولایت بیگانه‌اند/ قصه امام را در گوش فرزندانم می خواندم
در میانه راه با خانم حسینی، بانویی که حدود هفتاد سال از خدا عمر گرفته است، همراه شدیم و وی هم از خاطرات انقلاب خود گفت: دوران انقلاب را به یاد  دارم آن زمان با وجود ناامنی با فرزندانم در تظاهرات شرکت می کردم و تا امروز به یاد ندارم که حتی یک وعده راهپیمایی بعد از پیروزی انقلاب را حضور پیدا نکرده باشم.
وی افزود: برادرم در آن زمان یک فعال انقلابی بود و بیشتر اوقات اعلامیه های امام را برایم می آورد و من پیام های امام را مثل قصه برای فرزندانم که سن و سالی نداشتند، می خواندم.

همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم
وی اظهار کرد: ما برای این انقلاب خون دادیم و باید مراقب باشیم تا مبادا با غفلت دچار عدم حضور در صحنه های انقلاب شویم و خون شهدای عزیزمان خدایی نکرده پایمال شود، چرا که این حضور ما است که باعث قوی شدن نظام اسلامی و ترس دشمنان می شود.
حسینی ادامه داد: درست است که برخی از مسئولان به وظایف خود خوب عمل نمی کنند اما این گرانی ها و کم کاری های برخی مسئولان باعث نخواهد شد که از قطار انقلاب پیاده شویم و به فرموده امام راحل باید پشتیبان ولایت باشیم تا به کشورمان آسیب نرسد، ما مردمی داریم که با جدا شدن از خط ولایت و رهبری بیگانه اند.
حفظ وحدت باعث ترس دشمنان است
در ادامه راه با آقای سعادتی، دبیر آموزش و پرورش هم‌صحبت شدیم که با خانواده به جمع مردم پیوسته بود، وی ابراز کرد: هرچند از دولت و کوتاهی مسئولان در خصوص مشکلات مردم انتقاد دارم اما به عشق اسلام، ولایت و رهبرم با خانواده آمده ایم که با حضورمان دهان یاوه گویانی چون ترامپ را ببندیم تا دیگر جرأت هر جسارتی را به مردم سربلند و عزتمند ایران نکند اینان از وحدت و انسجام ما می ترسند و باید هوشیارانه این وحدت را حفظ کنیم.
کبری ساسانی، نیز در هم‌صحبتی با ما اظهار کرد: امروز به عنوان زن ایرانی آمده ام که ثابت کنم همواره در راه شهدا خواهیم ماند و فرامین امام خامنه ای را جامع عمل خواهیم پوشاند ما این انقلاب را آسان به دست نیاورده ایم که آسان از دست بدهیم و باید مراقب باشیم.
فاطمه بیژه نیز یکی دیگر از راهپیمایان امروز مشهد بود که اینگونه اظهار کرد: دشمن باید بداند که با وجود همه مشکلات، مردم به عشق مذهب، رهبر و وطن هیچگاه از پشتیبانی نظام دست برنخواهند داشت و ما اسلام و امنیت را با هیچ چیز عوض نمی کنیم، البته ما مطالبه‌گر هستیم و از مدیریت ضعیف دولت انتقاد داریم اما با هر حرکتی علیه نظام اسلامی و سوزاندن پرچمی که با خون شهدا برافراشته شده است، مخالف هستیم.

حسین فدایی که به همراه همسر و سه قلوهای خود به راهپیمایی 22 بهمن آمده است، گفت: وظیفه شرعی ماست که در این راهپیمایی شکوهمند شرکت کنیم اما اگر دقیق‌تر رصد کنیم، درمی‌یابیم ما در واقع به منظور پایداری اسلام پا به صحنه گذاشته‌ایم.
وی با بیان اینکه جامعه درگیر مشکلات زیادی است، تشریح کرد: درست است که به بعضی نابسامانی‌ها اعتراض داریم ولی دشمنان باید بدانند هیچگاه اسلام را تنها نخواهیم گذاشت و تا آخر به نظام و انقلاب پایبند هستیم.

کودکی که می‌خواهد مشت بر دهان ترامپ بکوبد
از فرزند کوچک این خانواده یسنا فدایی می‌خواهیم که از علت حضورش در راهپیمایی برایمان بگوید که با لحن کودکانه خود گفت: برای دفاع از اسلام به همراه خانوادم آمده‌ام تا مشتی بر دهان آمریکا و ترامپ بزنم.

همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم
در میان جمعیت انبوه مردم که هرکدام پا به پای یکدیگر قدم برمی‌داشتند و شعار سرمی‌داند، خانمی به همراه کودکی که سوار بر کالسکه بود توجهمان را به خود جلب کرد. وی خود را فاطمه خزایی، معرفی کرد که به همراه نوه خود پا در خیابان‌ها گذاشته است، و اینچنین عنوان کرد: نوه پنج ساله‌ام بسیار علاقه‌مند بود تا در راهپیمایی شرکت کند به همراه او آمدم تا از همین کودکی انقلابی پرورش یابد.
وی با اشاره به اینکه هر سال در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کند، ابراز کرد: هیچوقت از این انقلاب دست برنمی‌داریم و پشتیبان آن خواهیم بود زیرا برای این انقلاب زحمات زیادی کشیده شده و خون‌های بسیاری ریخته شده است از همین رو باید پاسدار این خون ها و خون‌دل‌ها باشیم.
خزایی خطالب به دشمنان گفت: آنان باید حضور پرشور مردم در سراسر کشور را مشاهده کنند و حسرت بخورند که با تمام مشکلات این ملت پشتیبان نظام و انقلاب هستند و از ارزش‌های آن جدا نمی‌شوند.

حضور همه اقشار با همه محدودیت‌های ظاهری در جشن پیروزی
با گذر زمان به جمعیت افزوده می‌شود به سمت پیاده‌روهای چهارراه دانش می‌رویم، چشم‌مان به پرچمی می‌افتد که در دست دختری است و بر روی آن نوشته شده است «من نابینا و ناشنوا هستم اما از جانم برای رهبر مایه می‌گذارم»، جلو می‌رویم و متوجه می شویم که پدر خانوده، ناشنوا و مادر خانواده، نابینا و ناشنوا است. با زهرا‌سادات علوی، دختر 12 ساله این خانواده سر صحبت را باز می کنیم و وی در اولین برخود در رابطه با حضورش در راهپیمایی گفت: آمریکا با خود چه فکری می‌کند، ایران پر از بسیجی است و او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی ادامه داد: مادرم بسیار علاقه داشت که در این راهپیمایی شرکت کند تا کسی فکر نکنند چون نابینا است از حضور در صحنه های انقلابی کوتاه می‌آید، محدودیت ظاهری و ناشنوایی و نابینایی او هیچگاه چیزی از حضورش کم نمی‌کند.
زهرا از مادر خود می خواهد تا پیامش را به دشمنان بگوید و وی ابراز کرد: ما نباید یاد امام خمینی(ره) و رشادت سربازان این نظام را فراموش کنیم و در حال حاضر هم باید گوش به فرمان امام خامنه‌ای باشیم.

همراه با مردم در ۲۲ بهمن تماشایی/ پیام‌های امام(ره) را مثل قصه برای فرزندانم می‌خواندم
در پایان به سراغ سجاد قادری، مسئول فوریت پزشکی اورژانس مستقر در مسیر راهپیمایی مشهد می‌رویم، وی با بیان اینکه هرساله در تمام رخدادهای خاص  استقرار داریم، تشریح کرد: مردم ما عاشق کشورشان هستند و عرق ملی آنان موجب شده است که با گذشت سالیان زیاد همچنان پرشور در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب حضور داشته باشند.

دشمن به دنبال ایجاد بی‌تفاوتی نسبت به دین و انقلاب است

همچنین حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان در حرم رضوی با بیان اینکه دشمن درصدد تغییر ذائقه و فرهنگ مردم است، گفت: علت فروپاشی شوروی هم همین بود؛ دشمن به دنبال از بین‌بردن روحیه انقلابی و ایجاد بی‌تفاوتی نسبت به دین و انقلاب است.
وی دین، انقلاب اسلامی و ولی فقیه را امانت‌های الهی خواند و افزود: این تکلیف ماست که از امانت‌های الهی پاسداری کنیم، همچنین دولت‌ها وظیفه دارند که زمینه گرایش به ارزش‌ها و احکام اسلامی را برای مردم فرهم کنند.

حضور تماشایی امروز مردم مشهد به همراه زائران رضوی و در کنار همه ایرانیان در 22 بهمن ماه چهلمین فجر انقلاب با صحنه های بی نظیر خود از اتحاد و هم دلی زنان و مردان پیر و جوان تا کودکان سوار بر کالسکه و افرادی که در مسیر راهپیمایی به کار فرهنگی مشغول بودند، با قرائت قعطنامه پایانی این روز بزرگ در ذهن ها و تاریخ ثبت و ماندگار شد و برگی دیگر از عزت و سربلندی این نظام اسلامی با حضور ملت فهیم و آزاده ایران اسلامی ورق خورد.

captcha