اختتامیه جشنواره قرآنی فجر با حضور «فقهی‌زاده» + عکس
کد خبر: 3690659
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

اختتامیه جشنواره قرآنی فجر با حضور «فقهی‌زاده» + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی فجر در سالن اجتماعات دانشگاه علمی ـ کاربردی خانه کارگر با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی فجر در سالن اجتماعات دانشگاه علمی ـ کاربردی خانه کارگر واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی، جنب بیمارستان کودکان با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا محجوب، نماینده تهران و مدیرعامل دارالقرآن خانه کارگر و مسئولان قرآنی کشور برگزار شد.

این جشنواره از ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ماه به ترتیب در مراسم اول با موضوع افتتاحیه جشنواره قرآنی و تجلیل از قرآن‌آموزان برتر خانه کارگر، روز دوم با موضوع جشن انقلاب و همایش معرفی فعالیت‌های دارالقرآن خانه کارگر، روز سوم با موضوع مسابقه صوت، لحن و ترتیل سوره مبارکه فجر ویژه آقایان، روز چهارم با موضوع مسابقه صوت و لحن و ترتیل سوره مبارکه فجر ویژه بانوان، روز پنجم با موضوع مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر، روز ششم با موضوع مسابقه مفاهیم و تفسیر سوره مبارکه فجر، روز هفتم با موضوع همایش تدبر سوره فجر، روز هشتم مسابقه بزرگ کودکان انقلابی، روز نهم جشن انقلاب و همایش معرفی دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد. البته در روز ۲۲ بهمن این مرکز با برپایی غرفه فعالیت‌های قرآنی در راهپیمایی ۲۲ بهمن به کار خود پایان داد.

دارالقرآن خانه کارگر

در اختتامیه این جشنواره، در ابتدا، قاری، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد. تلاوت ابتدایی مراسم ضعیف بود و میهمانان حاضر در مراسم هیچ توجهی به قاری نداشتند. سپس سرود ملی جمهوری اسلامی نواخته شد و در ادامه علیرضا محجوب، نماینده تهران و مدیرعامل دارالقرآن خانه کارگر به سخنرانی پرداخت.

بخش دیگر این مراسم، اجرای گروه تواشیح دارالقرآن خانه کارگر بود که از اجرای آن نیز به نظر می‌رسید از تشکیل آن شاید چند روز و حتی چند ساعت است که می‌گذرد و تمرینی نداشتند.

در انتهای این مراسم، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی به سخنرانی پرداخت. همچنین در پایان قرعه‌کشی سفر مشهد مقدس برای ۵ نفر همراه با خانواده انجام شد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

captcha