5 شهر مازندران میزبان 12 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود
کد خبر: 3690714
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
همزمان با ایام فاطمیه دوم؛

5 شهر مازندران میزبان 12 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از برگزاری مراسم تشییع و تدفین 12 شهید گمنام در 5 شهر مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار«عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از مراسم تشییع و تدفین 12 شهید گمنام در 5 شهر مازندران خبر داد و گفت: این شهدا در ایام فاطمیه دوم در شهرهای محمودآباد، قائمشهر، سیمرغ، ساری و بابل تشییع می‌شوند.
وی با بیان اینکه شهدا ساعت 15 بعد از ظهر دوشنبه 30 بهمن از مسیر جاده فیروزکوه وارد استان می‌شوند، افزود: شهدای گمنام در شهرستان سوادکوه، پل سفید و زیراب مورد استقبال قرار می‌گیرند.
 ملکی افزود:  شهدای گمنام برای برگزاری مراسم شب وداع به حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر منتقل شده و مراسم معنوی شب وداع با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان برگزار می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مراسم تشییع شهدای گمنام ساعت 9:30 صبح سه شنبه اول اسفند به طور همزمان در شهرهای قائمشهر و ساری اشاره کرد و ادامه داد: قرار است یکی از شهدا در قائمشهر و 11 شهید گمنام در شهرستان ساری تشییع شوند.
وی همچنین به مسیر تشییع شهدای در ساری اشاره کرد و گفت: مراسم تشییع 11 شهید گمنام ساعت 9:30 صبح سه شنبه اول اسفند از میدان شهدا تا امامزاده یحیی برگزار می‌شود.
سردار ملکی بیان کرد: همچنین مراسم تشییع شهدا در شهرهای بابل، سیمرغ و محمودآباد ساعت 9:30 صبح چهارشنبه 2 اسفند و تشییع سه شهید گمنام ساعت 9:30 صبح پنجشنبه 3 اسفند برگزار می شود.

5 شهر مازندران میزبان 12 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود
وی در ادامه به ارائه اطلاعات بیشتری از شهدای گمنام پرداخت و افزود: شهید گمنامی که قرار است در روستای قراخیل تدفین شود، 28 ساله است و در عملیات ایزایی والفجر8 منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.
سردار ملکی با بیان اینکه 2 شهید گمنام که در دانشگاه آزاد محمودآباد تدفین می‌شوند به ترتیب 25 و 19 ساله هستند، گفت: این دو شهید گمنام به ترتیب در عملیات خیبر جزیره مجنون و عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ادامه داد: دو شهید گمنام 24 و 20 ساله که در عملیات‌های والفجر یک منطقه فکه و عملیات تک دشمن منطقه زبیدات به شهادت رسیدند در پارک شهر سیمرغ تدفین خواهند شد.
وی افزود: شهرستان ساری میزبان 5 شهید گمنام است که دو شهید در اداره کل اطلاعات و سه شهید در منطقه دودانگه (محمدآباد) خاکسپاری می‌شوند.
 ملکی افزود: دو  شهید گمنام که در اداره کل اطلاعات تدفین می شوند 25 و 20 ساله هستند که به ترتیب در عملیات رمضان شرق بصره و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند.
وی گفت: همچنین 3 شهید گمنام که در دودانگه تدفین می شوند، 26، 23 و 24 ساله هستند که به ترتیب در عملیات محرم منطقه شرهانی، عملیات رمضان منطقه شرق بصره و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.
سردار ملکی عنوان کرد: دو شهید گمنام که در دانشگاه علوم و فنون بابل تدفین می شوند، 26 و 29 ساله هستند که به ترتیب در عملیات بیت المقدس منطقه پنجوین و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

captcha