انتشار زندگینامه امام خمینی به انگلیسی در هند
کد خبر: 3690854
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

انتشار زندگینامه امام خمینی به انگلیسی در هند

گروه بین‌الملل: خلاصه کتاب «حدیث بیداری» نگاهی به زندگینامه امام خمینی (ره) به زبان انگلیسی از سوی خانه فرهنگ ایران در «بمبئی» هند چاپ و منتشر شد.

انتشار زندگینامه امام(ره) به انگلیسی در هندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ خانه فرهنگ ایران در بمبئی به منظور انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران به فرهیختگان و مراکز علمی و فرهنگی این كشور، خلاصه کتاب «حدیث بیداری» نگاهی به زندگینامه آرمانی علمی و سیاسی امام خمینی(ره) نوشته حمید انصاری را به زبان انگلیسی ترجمه و چاپ كرد.

این اثر شامل سرفصل‌ها و مهمترین وقایع دوران زندگی امام خمینی(ره) از تولد تا رحلت با نگاهی تحلیلی و در عین حال اجمالی و اشاره‌ای است.

‏‏جامعیت، وحدت شخصیت و انسجام مکتب فکری امام خمینی(ره) است که قیام او و انقلاب اسلامی ایران را فراتر از مسائل و تحولات یک کشور و یک جامعه تفسیر می‌کند، بنابراین بررسی مقطعی خاص و یا بعدی از شخصیت او برای شناخت اندیشه و راه و رسمش کافی نیست و آن بزرگ را باید در تمامیت عقیده و ایمان و عملش و در همه ادوار زندگیش شناخت.

این کتاب، بر آن عرصه وسیع و رفیع نگاهی گذرا دارد و در شناخت عوامل تشکیل دهنده انقلاب اسلامی که امام(ره) پایه‌گذار آن بود، بسیار مفید است/.

 

انتشار زندگینامه امام(ره) به انگلیسی در هند

captcha