ثبت‌نام بیش از ۵ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن كریم
کد خبر: 3691083
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
حجت‌الاسلام علیزاده خبرداد:

ثبت‌نام بیش از ۵ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن كریم

گروه فعالیت‌های قرآن: مدیركل اوقاف گیلان از ثبت‌نام بیش ار 5 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن کریم خبرداد و گفت: ۱۴ حوزه امتحانی در روز 10 اسفندماه سالجاری میزبان آزمون سراسری قرآن كریم استان گیلان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در نشست با اصحاب رسانه، در خصوص برگزاری آزمون سراسری قرآن كریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره از سال ۶۸ در جلسات متعدد که با جامعه قرآنی کشور در مناسبت‌های مختلف داشتند، عنوان می‌فرمودند که كمبود حافظ قرآن امروز در كشور احساس می‌شود.

وی افزود: البته به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور یک حرکتی رو به جلو داشته است اما این مهم از سوی معظم له احساس شد و بارها تاکید بر این موضوع مهم فرمودند و همین باعث شد بسیاری از نهادها و سازمان‌ها، مؤسسات و جلسات قرآنی تلاش کردند تا جریان آموزش قرآن را تحکیم و تقویت کنند.

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: بسان همین موضوع در سال ۱۳۹۱، مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی سراسر کشور فرمودند "در كشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند" كه پیرو مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اوقاف و امورخیریه با طرحی به نام طرح تربیت حافظان قرآن كریم به میدان آمد.

مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از سال ۹۱ تا ۹۵ حدود 54 هزار و 624 نفر را در رشته‌های مختلف قرآن کریم تحت آموزش قرار داده است. ۶۸۲ کلاس در بقاع متبرکه و ۱۸۵ کلاس خارج از بقاع متبرکه با کمک ۵۴۸ مربی حفظ قرآن کریم، این تعداد قرآن آموز را آموزش داده‌اند، البته در کنار کلاس‌های حضوری حفظ، یک مرکز حفظ مجازی قرآن کریم هم داریم که فعالیت خود را از سال ۹۵ شروع کرده است.

وی ادامه داد: در طی این ۵ سال 25 هزار و 186 نفر معادل 50 درصد در آزمون پایانی شرکت کرده‌اند که 11 هزار و 93 نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند كه در سالجاری ۶۵۰۰ نفر در ۳۶۱ کلاس و به کمک ۳۳۰ مربی در حال آموزش هستند.

حجت‌الاسلام علیزاده تصریح کرد: در آزمون امسال تمهیداتی اندیشیده شده که قرآن‌آموزان در سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله مؤسسات و مراکز قرآنی، امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد، حوزه‌های علمیه، نیروهای مسلح و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در ذیل نهاد خود در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین با اشاره به ثبت نام بیش از ۵ هزار نفری در آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان روز پنجشنبه، 10 اسفندماه در ۲۶ رشته و در ۱۴ حوزه امتحانی استان گیلان برگزار خواهد شد كه ثبت نام آزمون در رشته‌های مختلف از ۱۸ آذرماه امسال آغاز و به دلیل استقبال خوب علاقمندان، با دو مرحله تمدید تا ۷ بهمن ماه جاری ادامه یافت.

captcha