برگزاری مجدد مجمع عمومی اتحادیه قرآنی تهران؛ مصوبه هیئت رسیدگی/ اجرای انتخابات زیر سایه قانون
کد خبر: 3691101
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
حسن محمدی تاکید کرد:

برگزاری مجدد مجمع عمومی اتحادیه قرآنی تهران؛ مصوبه هیئت رسیدگی/ اجرای انتخابات زیر سایه قانون

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: برگزاری مجدد مجمع عمومی اتحادیه مدغم استان تهران به صورت کاملاً قانونی و با رضایت کمیته مرکزی برگزار می‌شود.

برگزاری مجدد مجمع عمومی اتحادیه مدغم تهران؛ مصوبه کمیته مرکزی و هیات رسیدگی/ اجرای انتخابات زیر سایه قانون

به گزارش ایکنا؛ مجمع عمومی اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران از سوی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، در تاریخ جمعه 28 مهرماه با حضور مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی این استان در مجتمع آموزشی 13 آبان(لانه جاسوسی سابق) برگزار شد. اما به تاریخ 21 بهمن خبری از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت منتشر شد که با توجه به بررسی شکایات و اعتراضات بخشی از مؤسسات نسبت به بروز برخی تخلفات در روند مجمع عمومی اتحادیه مدغم استان تهران از جمله موضوع وکالت موسسات حاضر در مجمع از سایر موسسات، به حد نصاب نرسیدن آراء برخی کاندیدای هیئت مدیره و بازرسی و ... در نهایت نتایج انتخابات قبل، ابطال و مقرر شد، مجمع عمومی اتحادیه مدغم این استان و انتخابات هیئت مدیره آن مجددا برگزار شود.(متن این خبر را اینجا ببینید.)
حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مجدد جلسه مجمع عمومی مشترک اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران، گفت: نخستین مجمع عمومی اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در تاریخ 28 مهرماه سال جاری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه مجمع با حواشی و چالش‌هایی همراره بود، ادامه داد: در نخستین جلسه مجمع عمومی اتحادیه مدغم استان تهران، بعضاً برخی از تخلفات در روند ادغام استان تهران صورت گرفت که می‌توان از وکالت مؤسسات حاضر در مجمع از سایر موسسات، به حد نصاب نرسیدن آراء برخی کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسی و غیره یاد کرد.
محمدی افزود: در پی این تخلفات صورت گرفته، پس از بررسی شکایات و اعتراضات برخی از موسسات قرآنی در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در نخستین جلسه مجمع عمومی استان تهران، کمیته مرکزی و هیات رسیدگی مصوب کردند که مجدد مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مدغم استان تهران در اسفند ماه برپا شود.
مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت در پاسخ به اینکه آیا در برپایی این مجمع، اتحادیه نقشی به طور مجزا دارد یا خیر، گفت: برگزاری دومین جلسه مجمع به طور کاملا قانونی بوده و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به هیچ وجه در این مسئله دخالتی نداشته است و برپایی این مجمع از سوی کمیته مرکزی 5 نفره متشکل از اعضای هیئت رسیدگی برپا خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: با توجه به قانون، همه افرادی که در جلسه اول مجمع عمومی استان تهران رأی آورده‌اند، حداقل باید نصف به علاوه یک آراء را بدست می‌آوردند و این اصل در قانون شیوه‌نامه و اساسنامه هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی تعیین شده است. در جلسه نخست، هفت نفر بر این اساس رای آوردند و چهار نفر از 11 نفر موفق به کسب رای نشدند که طبق قانون باید در مجمع عمومی مجددی این چهار نفر با چهار نفر دیگر رقابت کرده و چهار نفر اصلی از میان نامزدها انتخاب شوند. بنابر این کمیته مرکزی موافقت کرد که به منظور انتخاب چهار نفر تتمه اعضای هیات مدیره، دومین جلسه برپا شود.
وی با تاکید بر اینکه در نخستین جلسه با اغماض وکالت یک موسسه از موسسه دیگری پذیرفته شده بود، افزود: در جلسه دوم مجمع عمومی استان تهران وکالت جایگاهی نداشته و یک موسسه نمی‌تواند هم خودش حضور داشته و هم از سوی موسسه دیگری وکالت حضور داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پاسخ به این سوال ایکنا که آیا در روند برگزاری مجمع عمومی استانی نیز تخلفی صورت گرفته است؟ تصریح کرد: در برخی از مجامع نمایندگان دو اتحادیه حضور داشتند و گاها این موضوع مورد توجه قرار داشت، اما از سوی افراد در مجمع هیچ اعتراض و شکایتی صورت نگرفت و اگر تخلفی هم بود با مشورت دوستان، چشم‌پوشی شد.
محمدی در پایان گفت: متاسفانه در استان تهران شاهد اعتراض و شکایت و واکنش برخی از افراد بودیم و از طریق قانونی این مسئله پیگیری شد و پس از احصاء شرایط، براساس شیوه‌نامه و اساس‌نامه، مقرر شد انتخابات سالم و بهتری برای دومین بار اجرا شود.

انتهای پیام

captcha