کاربردی کردن آیات مورد توجه حفّاظ باشد
کد خبر: 3691265
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
اولین حافظ کل قرآن کریم شهر سجاس:

کاربردی کردن آیات مورد توجه حفّاظ باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی- اولین حافظ کل قرآن کریم شهر سجاس گفت: حفّاظ نباید به حفظ آیات اکتفا کنند بلکه با توجه به معانی و تفسیر می‌توان زمینه کاربردی شدن قرآن را در زندگی روزمره ایجاد کرد.

ماهرخ قاسمپور، اولین حافظ کل قرآن کریم شهر سجاس در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: از ابتدای کودکی به قرآن علاقه داشتم و معمولا در فرصت‌هایی که بعدها در دوران نوجوانی و جوانی برایم پیش می‌آمد، روخوانی قرآن را در برنامه‌های عبادتی خودم گنجانده بودم.
وی با اشاره به اینکه ورود به عرصه حفظ آیات نورانی وحی به دنبال خوابی بود که دو شب متوالی برایش تکرار شد، گفت: شاید جالب و حتی عجیب باشد، دو هفته‌ای از فوت مادرم گذشته بود که دو شب در خواب دیدم مشغول قرائت سوره فرقان هستم، صبح که بیدار شدم به یاد مادرم فاتحه و خیرات کردم.
قاسمپور گفت: این مساله را با چند نفر از دوستانم در میان گذاشتم و به تشویق آنها تصمیم گرفتم با حضور در کلاس‌های جامعة‌القرآن برنامه‌های قرآنی مخصوصا حفظ را دنبال کنم.
این بانوی قرآنی تاکید کرد: پس از حضور در جامعة‌القرآن خدابنده متوجه شدم که باید از دوره‌های مقدماتی آموزشی شروع کنم تا بتوانم در دوره حفظ شرکت کنم که به دلیل مشغله کاری که داشتم از حضور در دوره منصرف شدم تا اینکه مدیر موسسه جامعة‌القرآن قیدار با بنده تماس گرفت و از برگزاری دوره دو ساله حفظ خبر داد و گفت می‌توانم در این دوره شرکت کنم و پس از شرکت در دوره به صورت جدی حفظ آیات نورانی وحی را آغاز کرده و در مدت دو سال توانستم حافظ کل قرآن کریم شوم.
قاسمپور تصریح کرد: حفّاظ نباید به حفظ آیات اکتفا کنند بلکه با توجه به معانی و تفسیر می‌توان زمینه کاربردی شدن قرآن را در زندگی روزمره ایجاد کرد و به این وسیله است که می‌توان به هدف نهایی از قرآن‌آموزی رسید.
یادآور می‌شود ماهرخ قاسمپور متولد یازدهم مهر 58 و دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهشگری اجتماعی است که در حال حاضر مدیریت دارالقرآن سجاس را بر عهده دارد.
انتهای پیام
captcha