ارسال بسته های پستی مشکوک به یکی از اعضای خانواده ترامپ
کد خبر: 3691368
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

ارسال بسته های پستی مشکوک به یکی از اعضای خانواده ترامپ

ارسال یک بسته پستی حاوی پودر مشکوک به یکی از اعضای خانواده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با وجود مشخص شدن بی خطر بودن آن، بار دیگر نگرانی مقام های آمریکایی را برانگیخت.

ارسال بسته های پستی مشکوک به یکی از اعضای خانواده ترامپ/ عمومیبه گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، نگرانی از ارسال بسته های مشکوک موضوع جدیدی در آمریکا نیست. چندی پیش نیروهای امنیتی کاخ سفید اعلام کردند که به دلیل کشف یک بسته پستی مشکوک در چمن های اطراف محوطه آن را به محاصره در آورده و مشغول تحقیقات درباره آن است.


سابقه ارسال بسته های مشکوک به دوران «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا باز می گردد. مقام های آمریکایی از سال 2001 در برابر ارسال بسته های مشکوک و از جمله بسته های حاوی پودر سفید محتاط هستند. در این سال یک بسته آلوده به سیاه زخم که برای اصحاب رسانه و قانونگذاران ارسال شده بود، باعث کشته شدن 5 نفر شد.


سال 2016 پودر سفیدی که بعدها مشخص شد خطرناک نبوده، به منزل «اریک ترامپ» برادر ترامپ جونیور ارسال شد.


در تازه ترین رویداد در این زمینه ترس از یک بسته حاوی پودر مشکوک روز دوشنبه «ونسا ترامپ» همسر «دونالد جونیور» پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا را راهی بیمارستان کرد.


خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های پلیس نیویورک ضمن اعلام این خبر افزود: سه نفر از اعضای خانواده ترامپ جونیور برای انجام تحقیقات بیشتر به مرکز پزشکی ویل کورنل منتقل شده اند. یکی از این افراد مادر ونسا ترامپ است هرچند که وی درباره بروز نشانه های بیماری شکایتی نداشته است.


روزنامه نیویورک پست و ای بی سی نیوز به نقل از مقاماتی که نامشان فاش نشده گزارش دادند که این بسته نشان پستی بوستون را داشته است اما مقامات اداره پلیس نیویورک از اظهار نظر درباره جزییات آن خودداری کرده اند.


سرویس مخفی آمریکا که مسئول حفاظت از اعضای خانواده رئیس جمهور آمریکا است تایید کرد که مشغول تحقیقات در این زمینه است.


روزنامه نیویورک تایمز سپتامبر گذشته و به نقل از مقامات دولت آمریکا که نامشان فاش نشد، گزارش داد مراقبت سرویس مخفی آمریکا از ترامپ جونیور برای مدت کوتاهی برداشته شد اما بعد از حدود یک هفته وی دوباره تحت حفاظت قرار گرفت.


ترامپ جونیور بعد از این که معلوم شد که در سال 2016 و در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشستی در برج ترامپ شرکت داشت، کانون توجهات قرار گرفت. گفته می شود در این نشست که با حضور یک وکیل روس و افراد دیگری برگزار شد، اطلاعات مخربی درباره «هیلاری کلینتون» نامزد وقت دمکرات ها داده شد.


کنگره آمریکا بررسی این نشست به عنوان بخشی از کمپین نفوذ روسیه را در دست بررسی دارد. روسیه هر گونه تلاش برای نفوذ در انتخابات و مذاکره درباره تبانی را رد کرده است/.

انتهای پیام

captcha