بیش از 40 مرکز متقاضی برپایی طرح ملی «رحله 4»/ جلسه توجیهی 27 بهمن‌ماه
کد خبر: 3691376
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
حجت‌الاسلام سیاری خبر داد:

بیش از 40 مرکز متقاضی برپایی طرح ملی «رحله 4»/ جلسه توجیهی 27 بهمن‌ماه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ دبیر ستاد طرح ملی رحله 4 با اشاره به اینکه امروز، 24 بهمن‌ماه ساعت 17 پایان ثبت‌ نام متقاضیان این طرح است، گفت: تاکنون بیش از 40 مرکز متقاضی برپایی این طرح هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله 4 مؤسسه فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه امروز، 24 بهمن‌ماه ساعت 17 پایان ثبت‌ نام متقاضیان این طرح است، گفت: تاکنون بیش از 40 مرکز از استان‌های فارس، کرمان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، قم، لرستان و همدان، البرز و اصفهان متقاضی برپایی این طرح هستند.
وی ادامه داد: سپس جمعه، 27 بهمن‌ماه جلسه توجیهی پیرامون تشریح آئین‌نامه اجرایی، آموزشی و مالی با حضور این مسئولان در مجتمع آموزشی امامزاده شاه سیدعلی(ع) قم برگزار می‌شود.
سیاری تصریح کرد: طی این جلسه در خصوص راهکارهای جذب و تأمین منابع مالی این طرح و همچنین پرداخت شهریه اساتید دوره تبیین و جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می‌شود.

بیش از 40 مرکز متقاضی برپایی طرح ملی رحله4 تا این لحظه/ جلسه توجیهی 27 بهمن
وی بیان کرد: هنوز حقوق قریب به 240 نفر از اساتیدی که در اجرای طرح ملی رحله 3 با مؤسسه همکاری داشته‌اند به صورت کامل پرداخت نشده است هر چند سال گذشته حمایت‌هایی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت شده بود اما در پرداخت حقوق اساتید این طرح با مشکلاتی روبرو بودیم که امسال تأمین و پرداخت حقوق مدرسان این طرح به مؤسسات میزبان واگذار شده است.
سیاری عنوان کرد: سپس فرصتی چند روزه برای تأمین مکانی مناسب برای اجرای این طرح شبانه‌روزی چون مجتمع و یا مدرسه شبانه‌روزی دارای امکانات اسکان و خوابگاهی و اداری و آموزشی برای اساتید و کادر اجرایی و قرآن‌اموزان به متقاضیان داده می‌شودو سپس کارشناسان به ارزیابی آن می‌پردازند. دارا بودن فضای خوابگاه، کلاس درس، فضای نمازخانه و مکانی برای ورزش در طول روز و شرایط برپایی طرح شبانه‌روزی طی 55 از جمله معیارها در انتخاب امکان است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از متقاضیان از اشخاص حقوقی بودن که طی طرح‌ ملی 3 با مؤسسه همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: پس از آن تفاهم‌نامه با افراد و یا مؤسسات متقاضی که شرایط بهتری جهت برگزاری کمی و کیفی طرح فراهم می‌کنند، منعقد می‌شود.
دبیر ستاد طرح ملی رحله 4 مؤسسه فرهنگی بیت‌الاحزان با تأکید بر اینکه 50 نفر ثابت حداقل پذیرش این مراکز است، تأکید کرد: هر مؤسسه متقاضی طرح ملی رحله باید از 70 و 80 نفر از پسران 14 تا 22 سال نام‌نویسی می‌شود چون طی مصاحبه و دوره آزمایشی کوتاه این طرح تعدادی از شرکت‌کنندگان ریزش می‌کنند.
وی عنوان کرد: زمان اولیه برای برپایی این طرح از 15 تیرماه تا 15 شهریورماه در نظر گرفته شده است که تا پیش از پایان سال 96، ارزیابی کارشناسان از مکان انجام و قراردادها با مکان‌های متقاضی انجام می‌شود.
سیاری با تأکید بر اینکه زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود، بیان کرد: از همه خیران برای حمایت از این طرح دعوت می‌شود و در صورت تمایل و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09102801808 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha