«نورالقرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3691390
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
مؤسسه برتر هفته/43

«نورالقرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهادــ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالقرآن اصفهان با کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1378 با مدیریت بدالسادات نقوی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و با رویکرد کاربردی شدن تحصیلات عالی و تربیت نیروهای قرآنی کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسس فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) ومؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، «ندای رحمت الهی»، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان، مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی، مؤسسه مهد قرآن کشور، مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا طی هفته‌های گذشته با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار، مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) قم و مؤسسه مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان و مؤسسه  میقات‌القرآن آشنا شدند.
در این هفته مخاطبان همیشگی با مؤسسه  نورالقرآن اصفهان به صورت اجمالی آشنا خواهند شد.

«نورالقرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

به گزارش ایکنا؛ در سال ١٣٧٨ با یاد و نام خدا و توجهات و عنايات حضرت ولی‌عصر(عج) و سرپرستی حضرت آيت‌الله مظاهری، رئيس حوزه‌های علميه اصفهان و با همت بدرالسادات نقوی و حمايت‌های مالی همسر وی محسن صراف تأسيس و با هدف نشر فرهنگ و معارف قرآن و سيره اهل بيت(ع) فعاليت خود را آغاز کرد و مجوز این مرکز از سوی سازمان تبليغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب شده است.

این مرکز اهدافی را  در رأس فعالیت‌های قرآنی خود قرار داده است. با توجه به حديث حضرت پيامبر اكرم(ص) كه می‌فرمايند: و آن هنگام كه فتنه‌ها، همچون پاره‌های تاريک شب شما را فرا گرفت پس بر شما باد قرآن، همانا (قرآن) شفاعت‌گری است تأييد شده، و نفرين‌گری است پذيرفته، پس هركه آن را پيش‌روی خود قرار دهد به بهشت رهنمونش سازد و هركه آن را به پشت سر اندازد به دوزخش می‌كشاند.

دوره‌های آموزشی مؤسسه نورالقرآن با پیش گرفتن این حدیث در جهت نشر فرهنگ قرآن و عترت و با رويكرد كاربردی كردن تحصيلات عالی، تربيت نيروهای كارآمد و معلمان ورزيده قرآن و معارف اسلامي و ارتقاء سطح دانش دينی علاقه‌مندان، طراحی و اجرا می‌شود.

نظام آموزشی مؤسسه نورالقرآن نظام آموزش عالی است. عنوان دروس دوره‌ها و سرفصل‌ها اقتباس از برنامه‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بوده كه اجرای آنها مستلزم تشكيل هيئت علمی و دعوت از اساتيد مجرب دانشگاه و حوزه است.

مؤسسه نورالقرآن ضمن انجام مأموريت‌های خود در راستای اهداف اساس‌نامه، نقطه هدف خود را تربيت كادر مجرب آموزشی با شيوه‌های نوين قرار داده كه محور همه فعاليت های آموزشی مؤسسه است.

برگزاری دوره‌ها به صورت ترم و براساس واحد ساعت بوده و در طول سال در ٣ ترم پائيز، بهار و تابستان، پذيرش انجام مي‌شود و هر ترم تعداد ٣٥ تا ٤٠ استاد دانشگاه و حوزه در ٨ گروه درسی با مؤسسه همكاری می‌کنند.

مشاوره در زمینه‌های ازدواج، خانواده و اعتقادی به همه قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان، جذب و سازماندهی فارغ‌التحصيلان علوم قرآنی از حوزه، دانشگاه و مؤسسات قرآني، برنامه‌ريزی و برگزاری كلاس‌های آموزشی در جهت رشد و ارتقاء سطح علمی مربيان و در نهايت اعزام مربيان به مراكز قرآنی مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف قرآنی از چمله فعالیت‌های این مرکز است.

مؤسسه نورالقرآن از ابتدای تأسیس تا به‌حال با برگزاری ٢٥ دوره آموزشی تربيت مربی قرآن، بيش از ٤٠٠٠ نفر را در رشته‌های مختلف تربيت مربی قرآن آموزش داده كه حداقل ٩٠٠ نفر از آنان در مراكز فرهنگی قرآنی، پيش‌دبستانی، مدارس و مؤسسات قرآنی به كارگيری و به تدريس مشغول هستند.

یادآوری می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالقرآن دراستان اصفهان، شهرستان اصفهان، ميدان احمد آباد ، كوچه امامی دوست، پلاك ۳۶ واقع شده است.
انتهای پیام

captcha